Kræft? :-(
Fra : Flemming N.

Dato : 25-08-03 12:53

min dejlige 13 år gamle kat Misse Pigen fik for ca. 4 uger siden et
sår på venstre side af munden, hvorefter vi havde hende ved dyrlægen,
hvor hun kom i fuld narkose, fik renset såret, tænder, fjernet nogle
tænder og fik en antibiotika kur på 20 dage Desværer ville såret
ikke rigtigt hele, og dyrlægen tog i dag en ny prøve at såret
efter hvad han kan se er det kræft, og da det sidder i munden kan der
ikke gøres noget ved det Hun er nu derude for at få fortaget
yderligere prøver, som så skal sendes til et labritorium, og vi får
den endelige besked sidst på ugen

Er der nogen der har prøvet noget lignende og ved om hvor store
chancerne er for at det ikke er kræft? man/jeg håber selvfølgeligt på
det bedste, men efter hvad dyrlægen sagde var der ikke store chancer
for en god besked

Underlidt nok virker hun ikke syg, og hun spiser også helt ok, hun har
dog inden for det sidste par måneder tabt sig meget

Flemming
--
- Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure? (G.O'Dowd) -

Fra : Louise Viborg

Dato : 25-08-03 12:56

Hej Flemming!
Det gør mig ondt med din misse pige Håber på det bedste.
Hun har trods alt, takket være dig, levet i mange gode år, og det
elsker hun dig for....husk det

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare i uge 46

Fra : Flemming N.

Dato : 25-08-03 15:10

Hej Louise,

>Det gør mig ondt med din misse pige Håber på det bedste.

Tak for det *S* det gør jeg også.... jeg har hentet hende ved
dyrlægen, og hun er meget grokket lige nu. De kunne ikke sige noget
med sikkerhed, for de har taget en prøve som bliver sendt til England,
og vi får besked i slutningen af denne uge eller i næste uge. jeg ved
ikke hvorfor de selv kan tage en prøve der siger at det er kræft, men
at det aligevel ikke er sikkert før de får reslutatet fra England??
måske har de bare ikke godt nok udstyr til at med 100% sikkerhed
fastslå det....

>Hun har trods alt, takket være dig, levet i mange gode år, og det
>elsker hun dig for....husk det

*S* det ved jeg *S*

Du kan se et af de nyeste billeder af hende her
http://www.picturetrail.com/flemming det blev taget for ca. 3 uger
siden....

mvh

Flemming

Fra : Louise Viborg

Dato : 25-08-03 16:04

Hej Flemming!
Vores dyrlæge sender også diverse tests til et laboratirie i Tyskland.
Det er jo begrænset hvor mange prøver de selv kan stille en diagnose
på i klinikken.
Hvor er hun dog smuk din missepige! Hun holder sig godt, må jeg sige

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare i uge 46

On Mon, 25 Aug 2003 16:10:22 +0200, Flemming N.

Fra : Flemming N.

Dato : 25-08-03 17:45

Hej igen Louise,

>Det er jo begrænset hvor mange prøver de selv kan stille en diagnose på i klinikken.

Du har sikkert ret *S* derfor har jeg også et lille håb om at det
kommer til at gå. Jeg regner ikke med noget, men håbe kan man altid
*S*

>Hvor er hun dog smuk din missepige! Hun holder sig godt, må jeg sige

*S* ja, for mig er hun den smukeste kat i verden *S* og faktisk det
eneste kæledyr jeg har haft siden min familie havde en hund dengang
jeg var 10 år...

Mvh,

Flemming

Fra : Miver og Mulle's mor~

Dato : 25-08-03 18:30

"Flemming N." <culture@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
<klip>
*S* ja, for mig er hun den smukeste kat i verden *S* og faktisk det
> eneste kæledyr jeg har haft siden min familie havde en hund dengang
> [...]

Vil bare sige alt muligt held og lykke med hende, hun ser ganske bestemt ud
til at være èn af verdens dejligste misser *smil*
Har ingen erfaringer med den slags sygdóm, men har til gengæld en stor
tiltro til lægevidenskaben.

--
Hilsen Miver og Mulle's mor

http://hei.homepage.dk

Fra : Flemming N.

Dato : 25-08-03 19:00

Hej Heidi,

>Vil bare sige alt muligt held og lykke med hende, hun ser ganske bestemt ud
>til at være èn af verdens dejligste misser *smil*

Tak *S*

>Har ingen erfaringer med den slags sygdóm, men har til gengæld en stor
>tiltro til lægevidenskaben.

Det har jeg normalt også, men desværer har jeg alerede fået at vide at
hvis det er kræft så kan man ikke gører noget ikke fordi det det
har bredt sig, men fordi det drejer sig om munden, og det er umuligt
at opererer der

Lad os vente og se, jeg er faldet lidt ned igen *S* og kan kun håbe på
det bedste, om det så går det må tiden vise lige nu vil jeg prøve
at glemme det lidt, passe på hende og i det mindste nyde at hun
stadigvæk er her....

mvh

Flemming

Fra : Louise Viborg

Dato : 25-08-03 19:45

On Mon, 25 Aug 2003 19:59:49 +0200, Flemming N.
> [...]

>det bedste, om det så går det må tiden vise lige nu vil jeg prøve
>at glemme det lidt, passe på hende og i det mindste nyde at hun

L: Det synes jeg lyder fornuftigt I har begge brug for hinanden
lige nu Du kan tro at hun kan mærke at du er ked af det.
Håber du vil skrive hvad der sker med hende når I for svar på testene.

Fra : Flemming N.

Dato : 26-08-03 17:15

Hej Louise,

>L: Det synes jeg lyder fornuftigt I har begge brug for hinanden
>lige nu Du kan tro at hun kan mærke at du er ked af det.

Det er jeg sikker på at hun kan...

>Håber du vil skrive hvad der sker med hende når I for svar på testene.

Det skal jeg nok *S* jeg har læst denne gruppe i omkring 5 år, men
ikke rigtigt postet noget i ca. 2,5 år *S*

mvh

Flemming

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 26-08-03 11:21

Hej Flemming

Jeg vil - som alle andre - krydse fingre for at det ikke er kræft !!! Din
lille Misse Pige er meget smuk og holder sig sandelig godt !!

Jeg kan fortælle lidt om min egen triste erfaring med sygdommen .. For et
par måneder siden blev min lille Pop syg .. Hun tabte sig, og fik en lidt
hivende vejrtrækning. Vi var til dyrlægen flere gange, og alle troede at det
var noget allergi / astma / varmeproblemer .. Hun fik forskellige piller
ovs, men intet virkede rigtig .. katten fik det dårligere og dårligere, og
hver dag var en kamp for at få hende til at æde alle de ski** piller .. Det
var så synd .. Vi fik tid til røngden, da pillerne ikke virkede, men det var
for sent - natten før røngten-tiden slap energien op, og hun døde ( vi var
hos dyrlægen kl 2 om natten, men han kunne ikke gøre noget !) Han
obducererde hende med det samme, og det viste sig at hun havde kræft, som
havde bredt sig til hjerte og lunger - det hele havde siddet og trykket og
det var derfor hun ikke kunne få vejret til sidst !! Man kunne ikke mærke
kræftsvulsterne fordi de sad bag ribbenene !! Hun blev kun 2½ år ...

Kræft er en skrækkelig ting, både hos dyr og mennesker .. Hos Pop blev det
opdaget for sent pga. omstændighederne med hvor svulsterne sad - hvis det er
kræft Misse Pigen har, skal du bare være glad for at det er blevet opdaget i
tide, så du ikke behøver at afprøve forskellige kure -- jeg har det så
dårligt med at de sidste 14 dage i Pops liv var en daglig kamp med hende for
at tvinge piller ned i halsen på hende !!! De 14 dage kunne vi bare have
gået og hygget og, og når tiden var inde, kunne vi sige et ordenligt farvel
... hrmf - nu sidder jeg og tuder igen .. jeg savner hende stadig, trods
huset er fyldt af katte .. men her er ingen Pop

Nå -- det jeg ville sige er - nyd jeres tid .. jeg håber virkelig ikke at
det er kræft - men hvis det er, så vær glad for at det er opdaget, så I kan
nyde den sidste tid i fred og ro !!!

Mange hilsner fra Pia og misserne

--
Pia@lihme.com
Look at my quilts, cats and other stuff :

Fra : Flemming N.

Dato : 26-08-03 17:10

Hej Pia,

>.. hrmf - nu sidder jeg og tuder igen .. jeg savner hende stadig, trods
>huset er fyldt af katte .. men her er ingen Pop

Det kan jeg godt forstå det må have meget hårdt Jeg kan slet ikke
forestille mig at Misse Pigen ikke er her...

>Nå -- det jeg ville sige er - nyd jeres tid .. jeg håber virkelig ikke at
>det er kræft - men hvis det er, så vær glad for at det er opdaget, så I kan
>nyde den sidste tid i fred og ro !!!

Jeg håber heller ikke at det er kræft, men vi må vente og se kun
tiden kan vise det, og indtil vi får svaret vil jeg bare nyde at hun
er her *S* hvad der skal ske derefter det må guderne vide...

Mvh

Flemming

Fra : Flemming N.

Dato : 26-08-03 17:18

>Jeg vil - som alle andre - krydse fingre for at det ikke er kræft !!! Din
>lille Misse Pige er meget smuk og holder sig sandelig godt !!

*S* tak for det...

Mvh

Flemming

Fra : Doris

Dato : 27-08-03 09:35

Hej Flemming.
Vi krydser fingre og håber det ikke er den grusomme sygdom, men hvis det er,
syntes jeg du skal lade hende få fred inden smerterne tager overhånd. Det
sted hun har det , hvis det skulle være det " vil ikke male fanden på væggen
" er meget smertefuldt for en lille mis. Har selv haft kendskab til det, men
det var på et menneske og der ved vi jo hvor mange smerter de har, det kan
katten jo ikke fortælle.
De kærligste tanker til Missepige.

Fra : Flemming N.

Dato : 27-08-03 16:18

Hej Doris,

>Vi krydser fingre og håber det ikke er den grusomme sygdom, men hvis det er,
>syntes jeg du skal lade hende få fred inden smerterne tager overhånd.

Nu må vi vente og se, hun har virket ret normal de sidste dage, og har
også spist rigtigt meget *S* men hvis det skulle vise sig at værer
kræft (hvad jeg ikke håber) vil jeg/vi sammen med dyrlægen afgører
hvad der skal ske og hvornår det skal ske. I sådan en situation vil
hensynet til hende altid komme først, og hun skal ikke gennemgå
unødvendige smerter hvis der alligevel ikke er noget at gører...

Mvh

Flemming

Fra : Kate

Dato : 26-08-03 21:30

Hej Flemming

Desværre kan jeg ikke være til megen hjælp. Jeg har selv mistet to
katte pga kræft. Den ene blev kun 8½, han fik konstateret kræft i
maven. Den anden blev næsten 13 år, hun havde kræft i kæben. Med begge
katte fandt jeg alt for sent ud af at der var noget galt og da var det
for sent at gøre noget for dem. Hankatten, Oliwer, nåede at være i
behandling i 2 uger inden dyrlægen konstaterede at det var mere end
bare et maveonde. Hunkatten, Sofie, blev aflivet samme dag hun fik
konstateret sin kræftsygdom, men medvirkende var også at jeg godt selv
havde set at ting ikke var som de skulle være med hende

Jeg kan kun ønske for dig at det ikke er kræft og så sige at du må nyde
din smukke kat så længe du overhovedet har muligheden for det.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Flemming N.

Dato : 27-08-03 16:26

Hej Kate,

> [...]
>maven. Den anden blev næsten 13 år, hun havde kræft i kæben. Med begge
>katte fandt jeg alt for sent ud af at der var noget galt og da var det

Det må have været hårdt at opleve det

> Sofie, blev aflivet samme dag hun fik konstateret sin kræftsygdom,
> men medvirkende var også at jeg godt selv havde set at ting ikke var
> som de skulle være med hende

Vi havde godt bemærket at Missen ikke spiste så meget som normalt, men
slog det hen med at det var sommer og varmt, og opdagede ikke andet
før hun fik det sår for ca. 4 uger siden underlidt nok er hun
begyndt at spise rigtigt meget igen, og siden i går aftes har hun
spist en hel dåse kattemad, Normalt spiser hun ikke så meget men fordi
hun har tabt sig og er syg kan jeg ikke lade værer med at se det som
noget posetivt...

> du må nyde din smukke kat så længe du overhovedet har muligheden for det.

*S* tro mig det gør jeg *S*

Mvh

Flemming

Fra : Kate

Dato : 27-08-03 22:35

Flemming N. <culture@nospam.invalid> wrote in

> Det må have været hårdt at opleve det

Det var det også. At tænke sig at man kan græde så meget over en kat,
men jeg var så ked af at miste dem.
Jeg har stadig Sofies bror og han skal ikke hverken nyse eller på anden
måde ændre adfærd før jeg er over ham som en høg. Han er 13 år og
skulle gerne blive meget ældre.

> Vi havde godt bemærket at Missen ikke spiste så meget som normalt,
> men slog det hen med at det var sommer og varmt,

Ja, jeg kunne også godt i bagspejlet se at Sofie havde ændret adfærd,
men troede de havde at gøre med de to unge kattes indtog i hjemmet.
Lante og Mowgli har terroriseret os alle temmeligt meget. Mowgli er en
rigtig lømmel på kun knaot 1½ år, så han fik en stor del af skylden for
Sofies adfærdsændring. Bagefter kan jeg godt se hun var blevet svag og
det udnyttede Mowgli.

> har hun spist en hel dåse kattemad, Normalt spiser hun ikke så
> meget men fordi hun har tabt sig og er syg kan jeg ikke lade værer
> med at se det som noget posetivt...

Sådan tænkte jeg også med Sofie. Hun fik også i perioder ligesom mere
appetit. Så sørgede jeg for at hun fik lidt ekstra godt og til sidst
skilte jeg hende fra drengene, så hun kunne få ro til at spise.

> *S* tro mig det gør jeg *S*

Det tror jeg gerne og hun er godt nok en smuk mis