Hans Christian Hansen <hch@mail.dk.deletetherest.com> wrote:
> Michael Schwarz <m-schwarz@mail.dk> wrote:
>
> > Det er fakturaer og diverse tilbud. De er for 90 %'s vedkommende på 1
> > side, og resten på 2 sider.
> > ...
> > Med dit regne stykke er det ikke særlig lang tid. (Jeg har ikke sat mig
> > ind i at beregne Kb og Mb størrelser og overførings hastigheder, men
> > huskede bare tilbage på hvor laaaangsom den var dengang den var
> > "adgangen" til nettet)
>
> Du bør tjekke størrelsen inden du sender dokumenterne via email. Det
> burde ikke være sværere end at samle dokumenterne i en mappe, klikke på
> mappen, trykke æble-I og aflæse størrelsen.
>
> Og du bør samle alle dokumenter i et enkelt stuffit-arkiv -- det vil
> være mere besværligt og tidskrævende at sende dem hver for sig.
>
Jeg vil tjekke størrelsen, når jeg kommer på arbejde igen. (det er der
DUO'en er) Brevene ligger i to mapper så det er meget let at tjekke
størrelsen.
> > > Hvis du investerer i et drev, så kan du jo gøre dig lidt umage for at
> > > købe det et sted, hvor der er returret på varerne. Det er der f.eks. i
> > > ComputerCity (som dog tager et mindre gebyr, hvis emballagen er brudt)
> > > og hos alle postordrefirmaer (her skal du dog betale forsendelsen selv).
> > > /hc
> > Den tanke bryder jeg mig ikke om.
>
> Uha, nu får du mig til at føle mig helt skummel og moralsk anløben
>
> Formentlig er det bare et udtryk for sund forretningssans, at nogle
> butikker tilbyder en returmulighed, for de slipper for at bruge betalt
> medarbejdertid på at pakke tingene ud og demonstrere dem i forretningen,
> når kunden kan tage dem med hjem, teste på sit eget udstyr og om
> nødvendigt returnere dem. Tingene bliver mindst lige så brugte og
> usælgelige af at stå som demovarer i butikken som af at have været
> hjemme hos en kunde en enkelt dag.
>
> Desuden er det efterhånden stort set umuligt at få demonstreret
> periferiudstyr i butikken. Det meste kan kun beses gennem et tykt lag
> plastikindpakning, vil man mere end det, må man købe og betale varen.
> Hvis der efterfølgende viser sig at være ting, som ikke fungerer lige
> som man havde ønsket det, så er det bare 'tough luck', for lovgivningen
> giver ingen dækning i tilfælde af uopfyldte forventninger eller evt.
> samspilsproblemer (som der ellers kan være mange af ifm. computer
> hw/sw). Der kan kun reklameres over egentlige fejl i nyindkøbet.
>
> Så at sørge for at købe varen hos en forhandler, der tilbyder en
> returmulighed, er vel det mindste man kan gøre for sig selv. Specielt i
> det konkrete tilfælde, da der har været en del rapporter om
> samspilsproblemer mellem Mac OS og nogle af de USB-diskettedrev, der er
> på markedet.
>
> /hc
Det var ikke så kategorisk ment
![Glad](images/smileys/glad.gif)
Det var ikke meningen at få dig til
at lyde skummel.
![Blink](images/smileys/wink.gif)
Jeg vil give dig helt ret. Mang butikker (faktisk
alle) giver idag en meget ringe service. Desværrer... Forhandlerne er
idag så pressede på prisen at der simpelthen ikke er råd til at give en
god service til kunden. Hvem har ikke prøvet at gå til en forhandler og
prøve en varer, og derefter købe hos en anden hvor prisen var lavere !!
(Ja, jeg vil inden du kommenterer, sige at det er umoralsk, men jeg
tror, at alle i dag er mere presset på pengepungen end på moral'en.
Jeg kan dog også se problemet fra forhandlerenes side, jeg ville ikke
bryde mig om at skulle få x antal åbnede varer tilbage, hvor man ikke
ved om indholdet er 100 % ok. En ting er sikkert, at det er altid den
åbnede pakke som bliver solgt sidst. (og oftest til en lavere pris)
Personligt vil jeg helst købe en "ny" uåbnet varer.
Mvh
Michael