Alias ikoner - fjern pilen?
Fra : Thomas (8260)

Dato : 27-08-03 13:36

Hejsa

Nu har jeg endelig fundet ud af at lave nogle lækre ikoner i Photoshop
til dock'en og hvor man nu vil sætte sit præg.

Men men men...

Når jeg laver en genvej til en mappe - så dukker der en lille pil op i
nederste venstre hjørne på ikonet. Kan jeg ik' fjerne den?
Den ødelægger indtrykket af de hjemmelavede ikoner synes jeg.

Mvh

Thomas

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 27-08-03 14:41

Thomas (8260) <spammers-will-be-prosecuted@neumann.dk> wrote:

> [...]
> nederste venstre hjørne på ikonet. Kan jeg ik' fjerne den?
> Den ødelægger indtrykket af de hjemmelavede ikoner synes jeg.

Det er systemsoftwaren som tilføjer den lille pil. Så du skal "blot"
finde symbolet som sørger for tilføjelsen af pilen og erstatte dette med
et symbol uden pil.

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : Thomas (8260)

Dato : 27-08-03 16:27

Mogens Thyregod wrote:

> Det er systemsoftwaren som tilføjer den lille pil. Så du skal "blot"
> finde symbolet som sørger for tilføjelsen af pilen og erstatte dette med
> et symbol uden pil.

Så med andre ord: det kan man ikke sådan lige? Crab.

Thomas

Fra : Jacob Toxwenius

Dato : 29-08-03 19:20

In article <biiijm$nhg$1@sunsite.dk>,

> Så med andre ord: det kan man ikke sådan lige? Crab.
>
> Thomas

Hvad med denne her:

You can just change the arrow icon in your system icons to nothing. Use
Iconographer or some other icon editor to open the SystemIcons.rsrc
file. It should be in
System/Library/CoreServices/SystemIcons.bundle/Contents/Resources/SystemI
cons.rsrc
Make a copy of this file for backup and then change the icon with ID
20789 (Alias Badge). Make sure to delete the arrow in all of the sizes.
Save everything and replace the old SystemIcons.rsrc file with this one.
You'll need to log on as root (or use sudo).

....Snuppet fra:
http://www.macosxhints.com/article.php?story=20030417234333135

Hvis du også vil fjerne pilen på OS8.5, så er der en vejledning her:
http://www.resexcellence.com/hack_html_99/11-09-98.shtml
....Jeg mener, at fremgangsmåden for 8.5 er den samme på 9.1, jeg har
ihvertfald fjernet alias-pilen under 9.1.

mvh
Jacob

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 27-08-03 21:59

Hej Thomas

Thomas (8260) <spammers-will-be-prosecuted@neumann.dk> wrote:

> Hejsa
>
> Nu har jeg endelig fundet ud af at lave nogle lækre ikoner i Photoshop
> til dock'en og hvor man nu vil sætte sit præg.

Hvordan gør man det?

/Seb

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Thomas (8260)

Dato : 28-08-03 08:57

> Hvordan gør man det?

Nemt nok. Det kræver følgende:

Programmet pic2icon (freeware fra www.sugarcubesoftware.com)
Photoshop

Så laver du blot nogle ikoner / billeder eller hvad du nu vil i
photoshop. Du kan anvende transperant! Gem som alm. PSD.
Konverter filen med pic2icon og ikonet på filen skifter nu til et "ægte"
ikon som du lavede det i photoshop. Lidt smart at kunne lave et
gennemgående og stilrent design i sin OS X synes jeg.

Mvh

Thomas

Fra : Michael Holm

Dato : 01-09-03 09:57

> [...]

> nederste venstre hjørne på ikonet. Kan jeg ik' fjerne den?
> Den ødelægger indtrykket af de hjemmelavede ikoner synes jeg.

jeg plejer bare at tage en "æble alt i" klikke på min original mappe
kopier billedet og klikke på henvisningen og klister billedet ind... det
virker som regel.
--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk