TeleDK SMTP problemer?
Fra : Michael Andreasen

Dato : 27-08-03 14:48

Andre end mig der oplever problemer med mail.tele.dk?

--
Med Venlig Hilsen
Michael Andreasen

Fra : Niels Callesøe

Dato : 27-08-03 14:59

Michael Andreasen wrote:

> Andre end mig der oplever problemer med mail.tele.dk?

mail.tele.dk er deprecated. Du bør bruge smtp.mail.dk til at sende
post.

--
Niels Callesøe - nørd light

Anti spam? Bevis det. http://www.spamcon.org/legalfund/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-08-03 16:48

"Niels Callesøe" <pfy@nntp.dk> skrev :

>mail.tele.dk er deprecated. Du bør bruge smtp.mail.dk til at sende
>post.

Det er da først herfra i eftermiddag så, det kunne man da godt
fortælle kunderne.
--
Knud

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-08-03 18:11

Knud Gert Ellentoft skrev:

>Det er da først herfra i eftermiddag så, det kunne man da godt
>fortælle kunderne.

Enig - jeg har dælme også haft problemer...

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Siemens M55/S55/C55 m.fl. på vej...

Fra : Niels Callesøe

Dato : 27-08-03 19:08

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Det er da først herfra i eftermiddag så, det kunne man da godt
> fortælle kunderne.

Jeg er ikke uenig.. selvom det er længe siden mail.tele.dk har været
nævnt nogen steder.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-08-03 19:16

"Niels Callesøe" <pfy@nntp.dk> skrev :

>Jeg er ikke uenig.. selvom det er længe siden mail.tele.dk har været
>nævnt nogen steder.

Sikkert, men når min mailopsætning i Agent har været den samme
siden 1998 og det har virket indtil i eftermiddag, så spekulerer
man jo ikke over, at det lige pludselig er blevet ændret.
--
Knud

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 27-08-03 21:47

On Wed, 27 Aug 2003 20:15:33 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Sikkert, men når min mailopsætning i Agent har været den samme
>siden 1998 og det har virket indtil i eftermiddag, så spekulerer
>man jo ikke over, at det lige pludselig er blevet ændret.

Enig, og man kunne da som et minimum skrive et eller andet sted på
www.tdc.dk hvad der sker og hvad man så bør gøre. F.eks. kunne man jo
skrive det under driftsinformationer.
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-08-03 00:04

Lars J. Helbo skrev:

>Enig, og man kunne da som et minimum skrive et eller andet sted på
>www.tdc.dk hvad der sker og hvad man så bør gøre. F.eks. kunne man jo
>skrive det under driftsinformationer.

Også min tanke. Jeg ledte både i info-gruppen på usenet og på
hjemmesiden, for jeg var da overbevist om, at der var fejl på deres
mailsystem. En kammerat med TDC kunne heller ikke sende mail, og jeg
er ret sikker på, at det ville tage ham længere tid at løse problemet
end jeg (som fandt på at kigge i denne gruppe).

Det er sikkert mig der har sat hans maskine op i sin tid, så jeg er
"synderen" der har brugt en forkert server, som så godt nok har virket
fint i årevis.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Siemens M55/S55/C55 m.fl. på vej...

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 28-08-03 12:12

On Thu, 28 Aug 2003 01:03:39 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Det er sikkert mig der har sat hans maskine op i sin tid, så jeg er
>"synderen" der har brugt en forkert server, som så godt nok har virket
>fint i årevis.

Samme her. Blev lige ringet op af en af mine venner, som ikke kunne
sende eller modtage mail.

Det pudsige var, at hun først havde ringet til TDC-support. Her blev
hun dog bare henvist til at kigge på hjemmesiden (man mente åbenbart
at det var et opsætningsproblem i mailprogrammet). På hjemmesiden var
der imidlertid ingen hjælp at hente, idet man der ikke yder support
til programmet Eudora.

Det er da vist en interessant nyhed for alle dem, der plejer at
fortælle, at de gerne betaler lidt mere for TDC's gode support
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 28-08-03 12:39

On Thu, 28 Aug 2003 13:11:35 +0200, Lars J. Helbo <lars@helbo.org>
wrote:

>Det pudsige var, at hun først havde ringet til TDC-support. Her blev
>hun dog bare henvist til at kigge på hjemmesiden (man mente åbenbart
>at det var et opsætningsproblem i mailprogrammet).

Det var det vel så også. Idet hun brugte den "forkerte" mailserver.

>På hjemmesiden var
>der imidlertid ingen hjælp at hente, idet man der ikke yder support
>til programmet Eudora.

Nu fortæller du jo ikke hvilken hjemmeside der er blevet henvist til,
men den jeg fandt:
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=art_5142_54
giver da et hint.

/Jarlskov

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 28-08-03 16:55

On Thu, 28 Aug 2003 13:38:33 +0200, Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk>
wrote:

>Nu fortæller du jo ikke hvilken hjemmeside der er blevet henvist til,
>men den jeg fandt:
>http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=art_5142_54
>giver da et hint.

Ja, det giver et hint, hvis man allerede ved, hvor problemet er. Men
hvis man ikke gør - man ved bare, at programmet har fungeret
upåklageligt i de sidste tre år, hvordan i alverden skal man så ud fra
den side, "komme i tanke om", at man har brugt en "forkert" server?

Hvorfor i alverden kan TDC ikke simpelthen på et tydeligt sted på
siden skrive, at mail.tele.dk fra dags dato ikke længere fungerer? Når
noget pludselig ikke fungerer, som det skal, så kigger jeg under
driftsstatus, og så forventer jeg altså, at man der umiddelbart kan
se, om der er lavet ændringer på serversiden.

Ellers hedder det jo altid, at TDC er lidt dyrere, men til gengæld
giver særlig god support - på den baggrund er det her altså under
lavmålet.
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 28-08-03 17:18

On Thu, 28 Aug 2003 17:54:40 +0200, Lars J. Helbo <lars@helbo.org>
wrote:

[klip]

> [...]
>
>Ellers hedder det jo altid, at TDC er lidt dyrere, men til gengæld
>giver særlig god support - på den baggrund er det her altså under

Se her:
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco-ks-sb-dri&id=53532

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-08-03 17:50

Gert Søgaard Jensen <nospamto@gert-soegaard-jensen.dk> skrev :

>Se her:

Knap et døgn efter den blev lukket kom informationen op.

Den var der ikke i går og man skal naturligvis informere først og
så lukke.
--
Knud

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 28-08-03 19:26

On Thu, 28 Aug 2003 18:50:20 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Knap et døgn efter den blev lukket kom informationen op.
>
>Den var der ikke i går og man skal naturligvis informere først og
>så lukke.

Den er åbenbart endnu ikke "helt død"!

Starting lookup on mail.tele.dk - Aug 28, 2003 20:23:59
Official Name: mail.tele.dk
IP address: 195.41.46.251

Starting ping - Aug 28, 2003 20:25:13
Pinging mail.tele.dk [195.41.46.251]....
IP Address   RTT(ms)   TTL   Bytes Received
Returned Data: PING fra Zitech-Soyo, Windows 2000 Professional,
Private Network
195.41.46.251   20      122    64
[...]
Ping Successful
3 packets received out of 3 packets transmitted : 0% PACKET LOSS
Round Trip Time (in milliseconds) Max/Min/Av: 20/20/20

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 28-08-03 20:02

"Gert Søgaard Jensen" <nospamto@gert-soegaard-jensen.dk> wrote in message
> Den er åbenbart endnu ikke "helt død"!

Jeg tror også dem der har en emailadresse med domænet mail.tele.dk vil blive
lidt træt af at det helt forsvandt. Det er der blevet lukket for, er at man
kan bruge mail.tele.dk som udgående og indgående postserver (går jeg ud
fra).

/Anders

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-08-03 21:20

"Anders K. Olsen" <akol_dk@hotmail.com> skrev :

>Jeg tror også dem der har en emailadresse med domænet mail.tele.dk vil blive
>lidt træt af at det helt forsvandt.

Ja

Selvom 98 % på min mailadresse her er spam.
--
Knud

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-08-03 09:24

"Anders K. Olsen" <akol_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
man
> kan bruge mail.tele.dk som udgående og indgående postserver (går jeg ud

Har MX-record'en på noget tidspunkt været væk? Har folk ikke bare skrevet at
A-record'en var væk (på et tidspunkt)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-08-03 17:27

Lars J. Helbo <lars@helbo.org> skrev :

>Hvorfor i alverden kan TDC ikke simpelthen på et tydeligt sted på
>siden skrive, at mail.tele.dk fra dags dato ikke længere fungerer?

Nu er der kommet et indlæg i news:tele.internet.info om det men
først i formiddag efter at den blev lukket en gang i går
eftermiddags.

Og det burde være gjort i omvendt rækkefølge.
--
Knud