Ny computer og printer??
Fra : bee and nature

Dato : 29-08-03 05:53

Hej
Jeg er så uheldig at jeg skal til at skifte både min computer og printer.
Jeg vil jo selvfølgelig gerne have en rimelig fremtids-sikkert ny maskine.
Har set lidt på www.EDBpriser. Er de meget billige (3000-4000kr) maskiner
noget værd? Hvad er bedst?(har hørt om 0-fejl i pencium 4) Er de nye
kombinations printere til noget (print-scan-fax-kopi) Kort sagt: et godt råd
På forhånd tak.
Flemming.

Fra : René Jensen

Dato : 29-08-03 09:36

bee and nature wrote:
> [...]
> noget værd? Hvad er bedst?(har hørt om 0-fejl i pencium 4) Er de nye
> kombinations printere til noget (print-scan-fax-kopi) Kort sagt: et godt råd

De billige maskiner kan være noget værd, det afhænger hvad den enkelte
forhandler vælger af komponenter til at sammensætte maskine. I de fleste
tilfælde vil der sidde noget godt kvalitets hardware i maskine, og så en
del middel godt hardware - ikke noget som ikke gør maskinen specielt
dårlig eller større chance for nedbrud, men det kan være afgøre for om
man på et senere tidspunkt skal skifte store dele computeren ud for at
kunne bruge den til de arbejdsopgaver man ønsker at lave på computeren.
IMHO synes jeg det er som at gamble lidt, for man kan være heldig at få
en maskine, som overstiger ens forventer om udvidelsesmuligheder og
ydelse sammenlignet med den prisgruppe, men man bliver (ofte) nød til at
gå på kompris for at holde den samlede computer nede i det billige prisleje.

Hvad er så bedst? -Ja, jeg vil nok mene at skulle man købe en ny
computer, så vil jeg gå efter at købe samtlige komponenter seperat hos
en eller flere forhandlere og samle computeren selv (eller få en til
det, som har kompetence til det), for her har man større kontrol over
hvilke funktioner man ønsker sin computer skal have, f.eks. Firewire,
onboard lydkort, grafikkort osv.
Skulle jeg købe en computer fra en mærkevare fabrikat, så vil jeg vælge
Dell, der laver ganske udemærket maskiner, der næsten ikke er til at
høre - dog vil jeg ikke anbefalde deres 19" skærm, som produceres af
Philips, fordi den står og piver i stand-by mode, hvilke kan være ret
irriterende at høre på, når man skal sove.

Hvad angår kombinationsprintere, så prøv at lede efter en artikel i
Privat Computer indenfor de sidste 4-6 måneder, hvor de skulle teste et par.

Med venlig hilsen,
René Jensen