USB2 pci kort på gammelt MB.
Fra : Torben

Dato : 29-08-03 00:46

Hej,

Jeg har et gammelt soltek sl75-kav.
Kan jeg sætte et USB2 pci kort i dét, og få USB2 hastigheder?
Eller skal MB'et understøtte USB2?

/T

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-08-03 12:39

"Torben" <me@somewhere.int> skrev i en meddelelse

> Jeg har et gammelt soltek sl75-kav.
> Kan jeg sætte et USB2 pci kort i dét, og få USB2 hastigheder?
> Eller skal MB'et understøtte USB2?

Ja.
Nej.

Claus

Fra : JK

Dato : 29-08-03 13:24

windows xp skal have sp1 installeret, for at det virker, - i de fleste
tilfælde. sp1 ~ service pack 1.

hilsen

John

Fra : Anders Pedersen

Dato : 29-08-03 14:12

On Fri, 29 Aug 2003 14:24:14 +0200, JK <johnknuhtsenREMOVE@mail.dk>
wrote:

>windows xp skal have sp1 installeret, for at det virker, - i de fleste
>tilfælde. sp1 ~ service pack 1.

Hvor ved du det fra?
Da vi købt et usb2kort skulle der bare instaleres en driver der fuldte
med.
Hvad andre windows versioner som
98se-me-2000
hvad skal der så instaleresder
Mit gæt er driver til dem alle sammen og ikke noget med sp1

Anders

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-08-03 14:45

In dk.edb.hardware, Anders Pedersen <4894apede@elev.daks.dk> says...
> Hvor ved du det fra?

Det ved han ikke, han slynger bare noget ud...

> Hvad andre windows versioner som
> 98se-me-2000

Installer driveren der følger med eller find en på nettet.

> Mit gæt er driver til dem alle sammen og ikke noget med sp1

Korrekt.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas Madsen

Dato : 29-08-03 14:52

Anders Pedersen skrev:

> Da vi købt et usb2kort skulle der bare instaleres en driver der
> fuldte med.

Det kan snildt være at et USB2-kort kører fint med den første udgave
af WinXP, men du kan også risikere at det ikke gør, da den første
udgave af WinXP ikke understøtter EHCI (Enhanced Host Controller
Interface). Hvis kortet er udstyret med sådan en controller så ville
det være en fordel at installere SP1 da den har support for EHCI.
Læs evt.: <http://support.microsoft.com/?kbid=312370>.

Madsen.

Fra : Anders pedersen

Dato : 29-08-03 14:05

On Fri, 29 Aug 2003 01:46:13 +0200, Torben wrote:

> Hej,
>
> Jeg har et gammelt soltek sl75-kav.
> Kan jeg sætte et USB2 pci kort i dét, og få USB2 hastigheder?
> Eller skal MB'et understøtte USB2?
>
> /T
Prøv i
dk.edb.hardware.bundkort