Hvilken laserprinter??
Fra : Michael

Dato : 28-08-03 18:05

Hj NG

Jeg står og skal inverstere i en ny laserprinter og vil høre hvilke mærker
man skal gå efter?
Den skal vel printe i gennemsnit 200 sider om dagen, Den skal være billigst
mulig pr. indkøb og pr forbrug
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-03 21:35

Michael wrote:

> Jeg står og skal inverstere i en ny laserprinter og vil høre hvilke mærker
> man skal gå efter?

Brother, men jeg vil lige kigge andre mærker senere.

> Den skal vel printe i gennemsnit 200 sider om dagen,
> Den skal være billigst mulig pr. indkøb og pr forbrug

Det må så være forbruget man skal gå ud fra, hvis den skal bruges flere år.

Jeg går ud fra at den skal printe 5 dage/uge, det vil blive ca. 220 dage
om året når man regner feriedage fra. Dvs. 44.000 sider/år.

En Brother HL-7050 koster fra 7639,- til 8000,- alt efter hvor man køber
den.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1484577958
http://www.gate2prices.dk/hardware/hardware-vis.asp?Kode=H005851

Den bruger toner TN-5500 som kan holde til ca. 12.000 sider
TN-5500 koster 683,- + porto ( hos officeit.dk ).

Med det forbrug skal toneren skiftes knap 4 gange om året.

Tromlen DR-5500 kan holde til ca. 40.000 sider
DR-5500 koster 699,- + porto ( hos officeit.dk ).

Den skal skiftes ca. 1 gang om året.

Anskaffelse: 7639,- + porto.
Forbrug det første år: 3431,- + porto.

Tager man en langt billigere model, så holder hverken toner eller tromle
nær så længe.
Eksempel:

En HL-1250 koster 1795,- ( hos edbsiden.dk ).
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1484577911

Den bruger toner TN-6600 som koster 505,- ( hos homedata.dk ).
http://www.edbpriser.dk/tilbehoer/tilbehoer-top10.asp?ID=1584587895

Tromlen DR-6000 holder til ca. 20.000 sider.
Den koster 942,- ( hos intercondata.dk )
http://www.gate2prices.dk/hardware/hardware-vis.asp?Kode=H006788

Med det forbrug skal toneren skiftes ca. 7 gange om året.

Tromlen skal skiftes 2-3 gange om året, max. 2 gange det første år.

Anskaffelse: 1795,- + porto.
Forbrug det første år: 4477,- + porto.

Så er der HL-5030 som er lidt af en mellemting.
Koster 1700,- + porto ( restlageret.com ).

Tromle DR-7000, holder til ca. 20.000 sider.
Koster 1051,- + porto. ( intercondata.dk ).

Toner TN-7600, holder til ca. 6500 sider.
(endnu en fejl på edbpriser, den er ikke til HL-1600)
Koster 400,- + porto ( restlageret.com ).
(Den er fra et brandudsalg, den koster mindst 500,- alle andre steder).

6-7 tonerskift/år.
2-3 tromleskift/år.

Anskaffelse: 1700,- + porto

Forbrug det første år
(2xtromle og 6xtoner): 4502,- + porto.

Fra : René Jensen

Dato : 28-08-03 22:29

Michael wrote:
> [...]
> man skal gå efter?
> Den skal vel printe i gennemsnit 200 sider om dagen, Den skal være billigst

Prøv at kigge på en laserprinter fra Brother. Har selv en HL-5040, som
jeg er meget glad for.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Erik Nielsen

Dato : 09-09-03 09:28

On Thu, 28 Aug 2003 19:04:44 +0200, "Michael" <mhansen@jyde.dk> wrote:

> [...]
>man skal gå efter?
>Den skal vel printe i gennemsnit 200 sider om dagen, Den skal være billigst

Jeg har næsten samme spørgsmål, men det skal være en printer, der også
kan fodres med op til ca. 25-50 konvolutter på én gang.

Desuden bør den være mere støjsvag end en Brother HL-1240, hvor
blæseren laver en del støj.

--
Erik Nielsen
Rønne