PSU problem!
Fra : poul jantzen

Dato : 27-08-03 11:25

Hej gruppe!

Nu har jeg i det sidste ½ år kørt med en maskine med følgende specs:

MSI MB dual
2 X 2400+ AMD MP CPUer
2 X 40 GB hder
1 kabinet køler
2 cpu kølere
1 bios køler
brænder og cd drev

Dette for at skrive strømslugerne! I går skulle jeg så sætte et ekstra
netkort i maskinen, og så så jeg at den var ret støvet!!! Nå igang med "kost
og spand" dvs. tandbørste og vatpinde! Dyret blev renset og så skulle jeg
starte igen.

Men ak og ve, kun små ryk i kølerne op på 100 - 200 omdrejninger og så dør
den! Har prøvet at tage alle 4 drev fra HD, CD og brænder og nu kører
maskinen som den skal!

Jeg kan sætte 1 cd på igen men så snart det næste drev kommer på, dør
maskinen. Hvad sker der?

MVH og på forhånd tak.

Poul

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-08-03 11:46

"poul jantzen" <bridgejantzen@msn.com> crashed Echelon writing
> 1 bios køler

Køler du virkelig din BIOS??? Den bliver ellers ikke varm, men mon ikke du
mener chipsettet?

> Jeg kan sætte 1 cd på igen men så snart det næste drev kommer på, dør
> maskinen. Hvad sker der?

Hvor stor er PSU'en?

--
Bjarke Andersen

Fra : poul jantzen

Dato : 27-08-03 11:49

> "poul jantzen" <bridgejantzen@msn.com> crashed Echelon writing
>
> Køler du virkelig din BIOS??? Den bliver ellers ikke varm, men mon ikke du
> mener chipsettet?

Sikkert, min dumhed er stor!

> Hvor stor er PSU'en?

Corba 350 W godkent til AMD og P4!

Poul

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-08-03 12:19

> Corba 350 W godkent til AMD og P4!

Forresten, hvilket gfx kort sidder der i maskinen?

--
Bjarke Andersen

Fra : poul jantzen

Dato : 27-08-03 12:22

> "poul jantzen" <bridgejantzen@msn.com> crashed Echelon writing

> Forresten, hvilket gfx kort sidder der i maskinen?
>
> --
> Bjarke Andersen

Et gammelt Asus 7700

Poul

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-08-03 13:02

> Et gammelt Asus 7700

Tja, mit første gæt er at du har en for lille PSU, men stadig så lyder det
eneste vildt krævende at være de 2xCPU'er, og det har jo kørt før.

Har du mulighed for at låne en anden og større PSU?

--
Bjarke Andersen

Fra : poul jantzen

Dato : 27-08-03 13:05

> [...]
> eneste vildt krævende at være de 2xCPU'er, og det har jo kørt før.
>
> Har du mulighed for at låne en anden og større PSU?

Ja jeg har en i min anden maskine, men gider ikke at skille den ad, købner
en ny PSU 450 W må være nok!

Poul og tak for hjælpen.