Andet multimedie
bentjuul 3670
Grafik symbol søges
Fra : Steen F.

Dato : 28-08-03 16:39

Jeg har postet et billede i dk.binaer (under samme emne som her). Jeg søger
et grafisk element som jeg af og til har set afslutte en kolonne med tekst.

Hvor kan jeg finde et udvalg af disse symboler? De må gerne være 7-10 cm
brede.

Hilsen Steen

Fra : KNL DtP

Dato : 28-08-03 16:48

"Steen F." <steen.koldingNOSPAM@NOSPAMstofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har postet et billede i dk.binaer (under samme emne som her). Jeg
søger
> et grafisk element som jeg af og til har set afslutte en kolonne med
tekst.

Du kan finde den med Alt + 0182 = ¶ Du kan skrive det i Photoshop eller
Illustrator, hvis det er der du skal bruge det.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Steen F.

Dato : 28-08-03 17:16

KNL DtP wrote:
> Du kan finde den med Alt + 0182 = ¶ Du kan skrive det i Photoshop
> eller Illustrator, hvis det er der du skal bruge det.

Hej og tak for svaret, men jeg tror ikke det er et tegn som jeg skal bruge.
Hvis der var mulighed for at finde grafikken som ét stykke i ca. 7-10 cm
bredde, vil jeg blive en glad mand.
Og ja, jeg bruger Photoshop.

Hilsen Steen

Fra : Steen F.

Dato : 28-08-03 21:14

Steen F. wrote:
> [...]
> bruge. Hvis der var mulighed for at finde grafikken som ét stykke i
> ca. 7-10 cm bredde, vil jeg blive en glad mand.

"Boya" gav mig et tip i dk.binaer - jeg vidste ikke at man kaldte det
"calligraphic ornaments". Jeg søgte på Google og fandt denne side:
http://www.logoclick.com/artwork/Calligraphic-Ornament-ClipArt.jpg

Hilsen Steen

Fra : Jane

Dato : 28-08-03 21:48

Steen F. skrev i <news:3f4e6275$0$26600$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>:

> "Boya" gav mig et tip i dk.binaer - jeg vidste ikke at man kaldte det
> "calligraphic ornaments".

Kaldes normalt også dingbats hvis det er gemt som en skrifttype.
http://www.fontfreak.com/ding-a.htm er et godt sted at starte.

Jane

Fra : Bente Christensen

Dato : 29-08-03 06:22

Nåå...jammen det der er en font.

Hvis du finder en font du gerne vil anvende og ikke kan finde ud af hved er
så upload den til myfonts.com så kan du se hvilken font det er

Fra : Jane

Dato : 29-08-03 18:37

Bente Christensen skrev i

> Nåå...jammen det der er en font.

Ja men der er som regel *mange* billeder i, og du kan da enten
bruge dem i Windows som en "font" i eksempelvis Paint og når du
så har skrevet dit billede i den rigtige størrelse og farve kan
du jo gemme det som et billede. Det er en nemmere måde at have
alle billederne på end at have hvert bogstav/symbol som billede
syntes jeg.

Jane