Kabelnettet
Fra : Towli

Dato : 26-08-03 22:07

Hej

....Undskyld jeg spørger dumt, jeg har prøvet at danne mig et overblik, men
er ikke helt med. : Hvis man som en lille boligforening (vi er 66
lejligheder) skal benytte f.eks. kabelnettet.dk som Internet, telfoni og
kabeltv udbyder, sørger man så typisk ikke selv for kabling i ejendommen
(dvs. får et installationsfirma til det) og så kommer kabelnettet og
tilslutter deres sugerør til foreningens krydsfelt / access point eller hvad
det nu hedder???
Vi har kabeltv(-anlæg) ejet af teledanmark, vil man typisk "gå efter" at
købe det af dem og modificere det til brug for telefoni og Internet?

1000 tak for en afklaring.

/Towli

Fra : Thomas Dahl Pedersen

Dato : 27-08-03 08:50

fjernes wrote:

> [...]
> (dvs. får et installationsfirma til det) og så kommer kabelnettet og
> tilslutter deres sugerør til foreningens krydsfelt / access point eller

Jo. Sørg for at eje kablerne selv, så I selv kan bestemme hvem, der skal
levere ydelser til jeres beboere.

> Vi har kabeltv(-anlæg) ejet af teledanmark, vil man typisk "gå efter" at
> købe det af dem og modificere det til brug for telefoni og Internet?

Jeg tror ikke de er interesserede i at sælge.

Thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-03 12:07

Towli <towli@(fjernes)oldboyz.dk> wrote:

> Vi har kabeltv(-anlæg) ejet af teledanmark, vil man typisk "gå efter" at
> købe det af dem og modificere det til brug for telefoni og Internet?

Typisk skal i selv installere et nyt netværk. Har I i øverigt et
sløjfeanlæg? I så fald skal det alligevel skiftes helt ud.
--
Per Erik Rønne

Fra : Andersen

Dato : 04-09-03 06:16

"Per Rønne" <per.ronne@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Typisk skal i selv installere et nyt netværk. Har I i øverigt et
> sløjfeanlæg? I så fald skal det alligevel skiftes helt ud.

Prøv lige at tænke dig om en gang til....................
Tror du der er nogen her i DK der har kabeltv-anlæg ejet af TDC
som benytter sig af sløjfeanlæg?? ............. Nej vel.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-09-03 06:20

Andersen <andersen@nospam.dk> wrote:

> [...]
> Tror du der er nogen her i DK der har kabeltv-anlæg ejet af TDC
> som benytter sig af sløjfeanlæg?? ............. Nej vel.

Det har vi - faktisk .
--
Per Erik Rønne

Fra : Andersen

Dato : 04-09-03 19:37

> Det har vi - faktisk .

Det må jeg sige. Det er sq da usmart. Hvordan kan i så individuelt
vælge hvilken pakke i vil modtage ???

Fra : Per Rønne

Dato : 09-09-03 11:27

Andersen <andersen@nospam.dk> wrote:

> "Per Rønne" <per.ronne@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Det må jeg sige. Det er sq da usmart. Hvordan kan i så individuelt
> vælge hvilken pakke i vil modtage ???

Det kan vi heller ikke. Alle er tvunget til at tage den store pakke.
Pris for ombygning vi være ca. 2000 kroner per husstand - men vil til
gengæld give internet og telefonstik.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jens

Dato : 04-09-03 19:45

"Andersen" <andersen@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv lige at tænke dig om en gang til....................
> Tror du der er nogen her i DK der har kabeltv-anlæg ejet af TDC
> som benytter sig af sløjfeanlæg?? ............. Nej vel.

Og hvorfor så ikke ? Forklar venligst.
Jeg tror ikke du skal regne med at TDC har opgraderet alle deres anlæg til
anlæg med returvej.........

Jens