Geforce3 med passiv køling ?
Fra : JN

Dato : 26-08-03 18:56

Findes der grafikkort, baseret på Geforce3, med passiv køling?

Hvis ja, hvor er der så nogle gode tilbud på sådanne?

mvh
Jakob Nielsen

Fra : Søren Andersen

Dato : 26-08-03 22:55

> Findes der grafikkort, baseret på Geforce3, med passiv køling?

Ikke mig bekendt. Du kan få gf4mx med en passiv køler.

Mvh.
Søren Andersen

Fra : Zif

Dato : 27-08-03 07:18

Men du kan bare købe en Zalman passiv køler, den har ikke nogen problemer
med
at køle et geforce 3.

Fra : Søren Andersen

Dato : 27-08-03 10:54

> Men du kan bare købe en Zalman passiv køler, den har ikke nogen problemer
> med
> at køle et geforce 3.

Heller ikke, hvis vi nu antager at han nok ikke et typen der har kabinet
blæsere ?

Mvh.
Søren Andersen

Fra : Michael Thomsen

Dato : 29-08-03 09:36

> Heller ikke, hvis vi nu antager at han nok ikke et typen der har kabinet
> blæsere ?

Nej den kan saktens klare det.!!

Mvh Michael

Fra : Nikolaj

Dato : 30-08-03 19:18

Den kan ikke køle et GF2 GTS PRO kort, det bliver for varmt i spil

Fra : Zif

Dato : 31-08-03 09:30

Passer ikke, jeg har et Geforce 4 ti 4200, og det kan sagtens køle sådan et
kort.

Og jeg har ikke en eneste kabinetblæser eller andet der hjælper til med
afkølingen, så du kan roligt købe en passiv køler.

Fra : Peter Pan

Dato : 31-08-03 09:36

"Zif" <peter.hedegaard@email.dk> skrev i en meddelelse

> Passer ikke, jeg har et Geforce 4 ti 4200, og det kan sagtens køle sådan
et
> kort.

Hvorfor sammenligner du æbler og pærer ?

Et GeForce2 Pro bruger mere strøm og laver derfor mere varme end et GeForce4
Ti4200. GeForce4 Ti kortene er lavet på 0.15 mikron, GeForce2 Pro er på
0.18.

Mvh
Anders

Fra : Nikolaj

Dato : 31-08-03 14:03

Har lige prøvet at pille køleren væk, den går ned efter 10-15minutter. Så
det må være pga. varmeudviklingen lige som Peter Pan siger, gik bare ud fra
at et GF 3 udviklede mere varme end et GF2, selvom det var lavet på et
mindre die

Fra : Zif

Dato : 01-09-03 13:50

Ja, men et geforce 4 ti 4200 har desuden en noget større GPU, som også
udvikler varme, og en del mere varme end et geforce 2 og 3.

Zalman skriver da ihvert selv at den passive køler sagtens kan køle alt op
til geforce 4,
så det må man ligesom gå ud fra

Zif