TDC lægger sag an
Fra : PerX ...

Dato : 25-08-03 20:03

Fra : Peter B. Juul

Dato : 03-09-03 08:15

PerX ... <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> writes:

> Interessant:

Glimrende. Jeg håber, at de vinder. Ellers får vi en bølge af
sagsanlæg mod udbydere og derefter må nogen jo til at hive
snailmail-firmaerne i retten for at distribuere børneporno.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I Århus putter de brun sovs på bøfsandwich!
The RockBear. ((^)) Jeg har selv oplevet det, og det fik mig næsten til

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 03-09-03 10:05

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

> Interessant:

Er det ikke lidt tyndhudet at TDC at de skriger op om injurier?

Man skal læse det ufatteligt bogstaveligt, hvis man konkludere at TDC ER
hælervirksomhed. Ethvert selvstændigt tænkende menneske vil læse det som at
TDC indirekte medvirker til hælervirksomhed, hvilket vel er rigtigt.
På mig virker det lidt for "amerikansk" at sagsøge nogen på så tyndt et
grundlag.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 03-09-03 11:00

"Allan Lund Soerensen" <microtec1@yahoo.com> writes:

> Er det ikke lidt tyndhudet at TDC at de skriger op om injurier?

Jeg synes, at det er helt på sin plads, at TDC får fyret en principsag
af om det her.

Det er simpelthen for billigt, at JP kaster den slags af sig og det er
på tide, at pressen får svar på tiltale.

> Man skal læse det ufatteligt bogstaveligt, hvis man konkludere at TDC ER
> hælervirksomhed. Ethvert selvstændigt tænkende menneske vil læse det som at
> TDC indirekte medvirker til hælervirksomhed, hvilket vel er rigtigt.

Kun hvis det også er rigtigt, at amterne medvirker, fordi de holder
motorvejene i live.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 03-09-03 11:30

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes, at det er helt på sin plads, at TDC får fyret en principsag
> af om det her.

Læser du alle overskrifterne i dagens aviser lige så bogstaveligt?
Der ville kunne føres ligende injurier-sager hver eneste dag.
På mig virger det lidt for "barnligt" at TDC vil fører en injurier på så
tyndt grundlag. Så kunne vi gå og sagsøge hinanden hele tiden.

> Det er simpelthen for billigt, at JP kaster den slags af sig og det er
> på tide, at pressen får svar på tiltale.

Tja, JP er ikke de værste til den slags, men formiddagsbladene gør det hver
dag.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 03-09-03 14:38

"Allan Lund Soerensen" <microtec1@yahoo.com> writes:

> Læser du alle overskrifterne i dagens aviser lige så bogstaveligt?

Overskrifter?

Jeg har ikke læst den bemeldte leder (hvis nogen har et scan eller et
link vil jeg være taknemlig), men referatet i politiken siger:

Den famøse leder fra den 3. december 2002 hævder, at TDC via sin
rolle som internetudbyder fungerer som hælercentral for ulovligt
downloadet materiale fra internettet. Lederen opfordrede derfor til,
at politiet af egen drift gik ind i sagen mod TDC og andre
internetudbydere.

Hvilket ikke er særlig tvetydigt.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^))          - Birksted

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 03-09-03 14:47

> Jeg har ikke læst den bemeldte leder (hvis nogen har et scan eller et
> link vil jeg være taknemlig),

http://www.jp.dk/arkiv:aid=1551978

Kasper Bøggild
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC A/S"

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 03-09-03 15:25

On Wed, 3 Sep 2003 15:46:39 +0200, "Kasper Bøggild" <jul03@mail.dk>
wrote:

>"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
>
>http://www.jp.dk/arkiv:aid=1551978

personligt tænder jeg lidt på sætningen "Situationen bliver ikke bedre
af, at det nu viser sig, at Danmarks dominerende telekoncern TDC A/S
er verdens største formidler af piratkopieret materiale."

Det illustrerer ikke blot åbenlys mangel på indsigt i
problemstillingerne, men også uendelig ringe reseach i form at direkte
forkert faktuel information.

--
vh
Thomas Jensen,

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-09-03 09:28

"Kasper Bøggild" <jul03@mail.dk> writes:

> http://www.jp.dk/arkiv:aid=1551978

TDC fungerer med andre ord som en hælercentral for piratkopieret
materiale, og man må gå ud fra, at politiet af egen drift går ind i
sagen med henblik på at rejse tiltale mod TDC - og mod andre danske
internetudbydere med samme forretningsmoral.

Jeg har svært ved at se, at det er overskriftsjageri af TDC at lægge
sag an.

(Og jeg har let ved at se, at JPs redaktør ved for lidt om News til at
udtale sig.)

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 03-09-03 22:22

> [...]
> downloadet materiale fra internettet. Lederen opfordrede derfor til,
> at politiet af egen drift gik ind i sagen mod TDC og andre

Hvis jeg ejer et hus (server) og lejer det ud til en udlejer
(internatbruger) der benytter huset til at sælge hælervarer (kopierede
musik-filer), er det så injurier at sige at "Allan´s hus er en
hælercentral"?
Jeg har ganske svært ved at se hvori injurien ligger. Det er da fakta, at
mit hus så er en hælercentral.

Det er vel også ganske nærliggende at politiet af egen drift aflægger besøg
i mit hus, hvis jeg ikke selv politi-anmelder min lejer, hvilket jeg
egentligt burde gøre når jeg er bekendt med at der foregår ulovligheder.

Jeg er temmelig sikker på at TDC taber den injurie-sag.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 03-09-03 23:15

> [...]

>(internatbruger) der benytter huset til at sælge hælervarer (kopierede
>musik-filer), er det så injurier at sige at "Allan´s hus er en

Nej, men det, de siger, er "Allan er en hæler".

Mvh.
   Klaus.

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 04-09-03 08:12

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

> Nej, men det, de siger, er "Allan er en hæler".

Det er netop der jeg syntes man overfortolker.
Jeg kan ikke se at der bliver sagt at TDC "ER" hæler, derimod står der at de
medvirker til hælervirksomhed og ikke gør noget ved de ulovligheder de har
kendskab til.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 04-09-03 09:46

>Det er netop der jeg syntes man overfortolker.

"TDC fungerer med andre ord som en hælercentral", står der.

Der står ikke "TDCs hus fungerer..."

Mvh.
   Klaus.

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 04-09-03 14:05

> "TDC fungerer med andre ord som en hælercentral", står der.
>
> Der står ikke "TDCs hus fungerer..."

Det kan da kun læses som "TDC server fungerer som en hælercentral" når du
læser hele artiklen, hvilket er rigtigt og dermed ikke injurie.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 04-09-03 14:17

"Allan Lund Soerensen" <microtec1@yahoo.com> writes:

>Det kan da kun læses som "TDC server fungerer som en hælercentral" når du
>læser hele artiklen, hvilket er rigtigt og dermed ikke injurie.

Det er ikke ordret det, der står.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 04-09-03 14:24

> Det er ikke ordret det, der står.

Det er rigtigt, men det er det der menes.
Når du læser "TDC fungerer med andre ord som en hælercentral", står der
heller ikke at TDC selv er hæler.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-09-03 23:33

Allan Lund Soerensen skrev:

>Hvis jeg ejer et hus (server) og lejer det ud til en udlejer

Hvis nu kommunen vedligeholder nogen veje, og nogen rockere
bruger vejene til at transportere narko ad, så skulle man så også
sige at kommunen er en narkocentral?

--
Bertel

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 04-09-03 08:12

> Hvis nu kommunen vedligeholder nogen veje, og nogen rockere
> bruger vejene til at transportere narko ad, så skulle man så også
> sige at kommunen er en narkocentral?

Ævl

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 04-09-03 08:25

"Allan Lund Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> "Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Ævl

Der er ingen, der har stillet spørgsmålstegn ved trafikken gennem TDC´s
kabler (veje i din analogi).
Det drejer sig om indholdet af deres server. Distribueres der hælervarer fra
en kommunal idrætshal (i din analogi), er det ikke injurie at sige at
kommunens idrætshal er en hælercentral, det er fakta.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-09-03 09:30

> [...]

> en kommunal idrætshal (i din analogi), er det ikke injurie at sige at
> kommunens idrætshal er en hælercentral, det er fakta.

Det drejer sig om newsservere. Maskiner med så ufatteligt store
dataflows, at et treholdsskift ikke har en chance for at kontrollere
indholdet.

Hvad er det TDC skal gøre?

Slette åbenlyse Warez-grupper, så trafikken flytter til knap så
åbenlyse warez-grupper? Big deal!
--
Peter B. Juul, o.-.o "I cannot allow in front of
The RockBear. ((^)) the king with so many arms."

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 04-09-03 14:10

> Det drejer sig om newsservere. Maskiner med så ufatteligt store
> dataflows, at et treholdsskift ikke har en chance for at kontrollere
> indholdet.
>
> Hvad er det TDC skal gøre?

Det er en helt anden diskussion. Vi er enige i at det er håbløst at gøre
noget i praksis.

Diskussionen her går på om det er injurier at JP skriver at TDC´s
newsservere fungerer som hælercentral.
Jeg kan ikke se at det er injurier, når det er et faktum at der ligger warez
mv. på deres server, lige såvel som det ikke er injurie at sige "Allan´s hus
er en hælercentral", hvis der bliver solgt tyvekoster fra mit hus, selv om
det ikke er mig der gør det.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-09-03 14:31

Allan Lund Soerensen skrev:

>Jeg kan ikke se at det er injurier, når det er et faktum at der ligger warez
>mv. på deres server

Så er det heller ikke injurier at sige at posthuset er en
hælercentral, en narkobule og distributør af terrorvåben?

Det er bare lissom noget der støder én når så grove gloser bruges
om et hæderligt foretagende der bare gør det det skal.

Lad os reservere skældsordene til dem der fortjener dem.

--
Bertel