Godt kort til 2D
Fra : Jespo

Dato : 26-08-03 09:03

Har et ASUS Ti 4200 GF4 kort som jeg aldrig bruger
til andet end alm. 2D, jeg har et ønske om at få et kort med
passiv køling og helst i mindst samme 2D kvalitet som mit Asus

Der skal være TV out og kortet skal køre med en 21" Sony skærm

Nogen forslag (gerne til samme værdi som mit Asus

Med venlig hilsen

\!/
(@@)
---o00o-(_)-o00o------------

Jesper

Fra : Kim Larsen

Dato : 26-08-03 09:41

"Jespo" <ect@FJERNprivat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der skal være TV out og kortet skal køre med en 21" Sony skærm
>
> Nogen forslag (gerne til samme værdi som mit Asus

Jeg har et Matrox G400 MAX i overskud, det er kanont til 2D, kan også tage
3D i mindre grad, der er TV-out på som er rigtig god, hvad vil du gi' ?
Det skal siges at der er blæser på, men en passiv kan du nok finde.

Kim Larsen

Fra : Jespo

Dato : 26-08-03 09:59

Jeg har selv sådan et kort liggende men jeg har ikke særlig
god erfaring med dette kort og XP
(ved godt man siger det skal kunne køre med XP)

Nogen som har prøvet dette kort ?

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364587979

ATi Radeon 7000 TV-Out
Max Resolution: 2048x1536 pixels
Memory: 64MB SD RAM
Chip: ATi Radeon
RAMDAC: 143MHz
Type: X4
Connector: 15pin D-sub / TV-Out

Jesper

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 26-08-03 10:17

Jespo wrote:
> Nogen som har prøvet dette kort ?
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364587979

Så ville jeg måske hellere gå efter:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1365017898
eller 128MB udgaven:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1365017897

De er begge passivtkølet.. har selv installeret et par stykker, kvaliteten
er god og installering nem. :)

mvh
Anders Lorentzen

Fra : JK

Dato : 26-08-03 11:50

On Tue, 26 Aug 2003 10:58:30 +0200, "Jespo" <ect@FJERNprivat.dk>
wrote:

>Jeg har selv sådan et kort liggende men jeg har ikke særlig
>god erfaring med dette kort og XP
>(ved godt man siger det skal kunne køre med XP)

> [...]

Det er da dyrt. sdram føj.

Jeg sværger ellers til radeon kort og er lige faldet over et uden
blæser, som er alletiders.

http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=43104&type=

629,-

Det er altså kanon skarpt. DVI er også rart at have. 128 Mb ram,
radeon 9200 chipset, der anbefales som budget gamer kort.

Man kunne evt. overveje det compumail har til 259,- men jeg kan ikke
få vished om, at det er med passiv køler.

hilsen

John

Fra : Jespo

Dato : 27-08-03 07:55

> Det er altså kanon skarpt. DVI er også rart at have. 128 Mb ram,
> radeon 9200 chipset, der anbefales som budget gamer kort.

Så står det nok mellem disse 2

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1365017897

Sapphire Radeon 9000 TV-Out & DVI Retail

eller

http://www.club-3d.nl/products2.php?catid=1&prodid=82

Club 3D ATI 9200LP 128MB DDR RAM TV-DVI (Retail)

Er Radeon 9200 bedre end 9000 - altså logisk rækkefølge ?

Jesper