TV-out bliver b/w på S3 Twsister
Fra : LarsJ

Dato : 24-08-03 18:36

Hejsa

Jeg har købt mig en bærbar af mærket Packard Bell, hvor der sidder et
grafikkort i, kaldet "S3 Graphics Twister K" plus at der også er tv-out.
Men når jeg skiftet til tv-out via funktionen i xp (tv-tool virker jo ikke
på s3-kort) så bliver det i sort-hvid...

Jeg har søgt på nettet og adskillige fora efter svar, men desværre uden
held.

Så jeg håber lidt, at bare én af jer derude sidder med løsningen på mit
irriterende problem...

--
cheers, LarsJ

-remove SWONKEE from e-mail adress when mailing me...

Fra : Zulu

Dato : 24-08-03 22:32

"LarsJ" <lars@SWONKEEpuskas.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> held.
>
> Så jeg håber lidt, at bare én af jer derude sidder med løsningen på mit

Tjek at TV-systemet er sat til PAL, hvis dit TV ikke understøtter NTSC,
dette gøres enten i BIOS eller under "Avanceret" under "Egenskaber for
skærm".
Ellers kan det være at du kører S-video (7-benet stik, ligner PS/2) ud og
dit TV ikke understøtter dette. Dette kan du muligvis også ændre i driveren
eller BIOS, ellers skal du ud og købe et såkaldt "Color-fix" kabel (fx
Sandberg) eller du kan klare det selv ved at forbinde to af benene i S-video
stikket. Søg på Google for at finde ud af hvilke.

Zulu

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 25-08-03 07:46

Zulu wrote:

> Tjek at TV-systemet er sat til PAL

> Ellers kan det være at du kører S-video ud og dit TV
> ikke understøtter dette.

> ellers skal du ud og købe et såkaldt "Color-fix" kabel

Og de er her:
http://shor.ter.dk/901772081
http://shor.ter.dk/577650724

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : LarsJ

Dato : 25-08-03 13:11

"Zulu" <zulu@toughN-O-S-P-A-Mguy.net> skrev i en meddelelse
> "LarsJ" <lars@SWONKEEpuskas.dk> skrev i en meddelelse

<snip>

> [...]
S-video
> stikket. Søg på Google for at finde ud af hvilke.

Jeg kan sagtens køre TV-out med min stationære computer, der er ingen
problemer. Så det er vel ikke kabler, jeg behøver? Ligger problemet ikke i
den bærbare? Og den bærbare er sat til PAL, tjekkede opsætningen i BIOS.

mvh Lars

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 25-08-03 13:59

LarsJ wrote:
> Jeg kan sagtens køre TV-out med min stationære computer,
> der er ingen problemer. Så det er vel ikke kabler, jeg behøver?
> Ligger problemet ikke i den bærbare? Og den bærbare er sat
> til PAL, tjekkede opsætningen i BIOS.

Hvis du bruger samme kabler og TV med den stationære, så
er problemer i den bærbare, ja.

Prøv dette, det siger min bror virkede for ham:
1. Installér en Nvidia driver fra www.nvidia.com

2. Gå i Kontrolpanel -> Skærm -> Indstillinger -> Avanceret
-> Farvestyring -> Tryk på "Tilføj". -> Du skulle nu være i mappen
"C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\color" -> Markér alle
filer og tryk på "Ok". -> Tryk "Ok" på popupbokse der evt. må
fremkomme. -> Tryk "Ok" -> Tryk "Ok" igen og luk kontrlpanelet.

Hvis du bruger Windows XP, anbefaler jeg at lave et
gendannelsespunkt inden du prøver ovenstående, så du
nemt kan få maskinen tilbage i samme "stand".

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Zulu

Dato : 25-08-03 14:40

> Prøv dette, det siger min bror virkede for ham:
> 1. Installér en Nvidia driver fra www.nvidia.com

Nu er det ikke et Nvidia kort, der sidder i maskinen, så det er ikke nogen
god ide...

Zulu

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 25-08-03 15:08

Zulu wrote:

> Nu er det ikke et Nvidia kort, der sidder i maskinen, så det er ikke
> nogen god ide...

Min har en bærbar med samme kort og det virkede for ham,
jeg kan evt. lige lægge de vigtige filer op, så du ikke behøver
installere en Nvidia driver.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : LarsJ

Dato : 25-08-03 15:34

Mikael Nørrelund Andersen <nospam@mikael-noerrelund.dk> wrote in

<snip>

> Min har en bærbar med samme kort og det virkede for ham,
> jeg kan evt. lige lægge de vigtige filer op, så du ikke behøver
> [...]

Det må du faktisk gerne. Så må jeg give mig i kast med det, selvfølgelig
efter at have oprettet et gendannelsespunkt først...

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 25-08-03 15:42

LarsJ wrote:

> Det må du faktisk gerne. Så må jeg give mig i kast med det,
> selvfølgelig efter at have oprettet et gendannelsespunkt først...

De ligger her i en .rar fil:
http://home20.inet.tele.dk/noerrelund/filer/color.rar
- pak dem ud til "C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\color"
og prøv så at gøre følgende: