RAM på Asus P2B
Fra : Locknet

Dato : 26-08-03 17:09

Hej
Jeg har et Asus P2B bundkort med en Pentium III processor.
Jeg vil gerne høre om det kan køre med 2 x 512 mb RAM blokke.
Maskinen kører med Win XP
Forhandleren er i tvivl og Asus svarer ikke på mail
Håber nogen kan hjælpe, på forhånd tak

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 26-08-03 17:29

"Locknet" <Locknet@easynews.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Maskinen kører med Win XP
> Forhandleren er i tvivl og Asus svarer ikke på mail

Min manual siger maks 3x256MB PC100-SCRAM

Er det ikke også lidt overkill at bruge ca. 1500,- på gamle/langsomme RAM?

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Locknet

Dato : 26-08-03 18:37

Søren Nielsen Skrev:
> Min manual siger maks 3x256MB PC100-SCRAM

Jeg har 2 x 128 mb i nu.
Jeg spør' nok lidt dumt, jeg mente kun der var 2 holdere. Er der plads til 4
blokke?
Og i så fald, kan den finde ud af det, hvis jeg sætter i ekstra blok i på
f.eks. 256mb?

> Er det ikke også lidt overkill at bruge ca. 1500,- på gamle/langsomme RAM?

Har du et alternativt forslag?

Og mange tak for det hurtige svar.

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 26-08-03 18:58

> Jeg har 2 x 128 mb i nu.
> Jeg spør' nok lidt dumt, jeg mente kun der var 2 holdere. Er der
> plads til 4 blokke?

Nej, der er plads til 3 blokke, og maks 256MB i hver.

> Og i så fald, kan den finde ud af det, hvis jeg sætter i ekstra
> blok i på f.eks. 256mb?

Jeg vil tror det.

> Har du et alternativt forslag?

AMT Thunderbird 1333MHz fås til 409,-
Bundkort fås til priser fra 325,- (Asus A7M266)
RAM Kingston 512MB DDR-SDRAM PC2100 til 609,-
en 256MB Kingston koster 376,-

OBS Jeg har bare valgt lidt forskelligt på edbpriser.dk, så ved ikke lige om det arbejder godt sammen.

> Og mange tak for det hurtige svar.

Var så lidt

Fra : JK

Dato : 26-08-03 20:50

On Tue, 26 Aug 2003 18:09:26 +0200, "Locknet" <Locknet@easynews.com>
wrote:

> [...]
>Maskinen kører med Win XP
>Forhandleren er i tvivl og Asus svarer ikke på mail

Til BX chipset som P2B har, skal du have low density double sided ram.
Dvs. minimum 4 kredse på hver side af klodsen.

Bare check det visuelt, så går det nok. Men de er ved at være sjældne
!

hilsen

John

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-03 21:06

Locknet wrote:
> Jeg har et Asus P2B bundkort med en Pentium III processor.
> Jeg vil gerne høre om det kan køre med 2 x 512 mb RAM blokke.

Det kan det ikke.
Den "største" RAM-stang man kan sætte i, er på 256 MB.
Den skal have 16 chips.
Hvis det er den forkerte slags, kan Bios'en kun "se" halvdelen.

shg.dk har mindst én slags som kan bruges.

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=350450

Den er PC133, men kører fint som PC100.
Jeg vil umiddelbart tro at PC100-varianten også kan bruges, men der står
ikke "dobbeltsidet" ved den, så spørg shg om der er 16 chips på inden du
køber.