Jørgen Pedersen Notler
Fra : Peter Buch

Dato : 23-08-03 15:57

Er der nogen der har supplerende oplysninger til nedenstående ?

Jørgen Pedersen Notler (1639-18.7.1690) viet 5.6.1683 med Lene Sørensdatter
Haard, hun enke efter købmand Ude Bertelsen. Jørgen P. Notler betegnes som
storkøbmand i Kolding.

Hans forældre var Maren Jensdatter Buch gift med Peder Jørgensen Notler -
deres årstal kender jeg ikke. Søskende til Jørgen P. Notler kender jeg
heller ikke til.

Mvh

Peter Buch

Fra : HENNING KRISTENSEN

Dato : 27-08-03 08:15

Vi er ét par stykker som tidligere har udvekselet data, etc. omk. familier
med navnet Notler /Nothler heri gruppen. Dog ikke mig bekendt med relation
til Kolding - hvilket lyder interessant, da Notler ikke synes være et
særligt udbredt navn.
Men vore Notler /nothler har udspring i Elsted, Snedsted sogn, Thisted amt,
hvorfra efterkommerne hovedsageligt koncentredes på Mors - Ovtrup og
Dragstrup sogne.

Henning Kristensen

Peter Buch <p.buch@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cL1b.53873$Kb2.2479010@news010.worldonline.dk...

Fra : Peter Buch

Dato : 27-08-03 09:06

"HENNING KRISTENSEN" <hkris@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med navnet Notler /Nothler heri gruppen. Dog ikke mig bekendt med relation
> til Kolding - hvilket lyder interessant, da Notler ikke synes være et

Jeg har i private mails fået en del oplysninger om Notler i Kolding. Er du
interesseret, så send en mail.

Mvh

Peter Buch
p.buch@mail.dk

Fra : cfscheel

Dato : 29-08-03 01:00

Stavemåden er noget varierende. Jeg tror Notlev
efterhånden blev den mest brugte,
og der findes en stor efterslægt med det navn.

Mvh
Christian F. Scheel
PB 108 N-0701 Oslo, Norway
- Homepage: http://cfscheel.home.online.no