Rejse til England & tog-afgange
Fra : Lars

Dato : 23-08-03 12:51

Hej, kender nogle af jer nogle lokale engelske websites ala www.dsb.dk hvor det er muligt at
finde togtider i england. Vi har behov for at kende afgange til/fra London, Manchester,
Liverpool.

Desuden, er vi interesseret i flyrejse til/ fra Jylland til London, helst så billigt som
muligt. Har I nogle bud

mvh Lars

Fra : Jette

Dato : 23-08-03 13:03

"Lars" <ls@No_Email.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Liverpool.
>
> Desuden, er vi interesseret i flyrejse til/ fra Jylland til London, helst

www.thetrainline.com

www.ryanair.com

vh/ Jette

Fra : Louise Fogt

Dato : 23-08-03 13:21

"Lars" <ls@No_Email.com> wrote in message
> [...]
hvor det er muligt at
> finde togtider i england. Vi har behov for at kende afgange til/fra

Prøv http://www.thetrainline.com/default.asp?aff_code=VNRAIL

Den skulle efter sigende dække alle togselskaber der kører i England..

Dog skal det siges at det er utrolig dyrt at køre med tog i England - jeg
skulle f.eks. med tog fra Stansted til Bradford, hvilket jeg måtte slippe
£59 for.. til sammenligning kan det siges at en retur med busselskabet
National Express kun kostede £22. Lidt bedre planlægning havde sparet mig en
del penge! Nogle gange kører de desuden med tilbud om returbilletter overalt
i UK for £10.

Netop på grund af prisen har jeg været flittig bruger af National Express
der kører over det meste af UK - min erfaring er at det bare fungerer!
www.gobycoach.com

> Desuden, er vi interesseret i flyrejse til/ fra Jylland til London, helst
så billigt som
> muligt. Har I nogle bud

Ryanair fra enten Tirstrup eller Esbjerg: www.ryanair.com - jeg har været
heldig at få nogle af de billetter de lejlighedsvis sælger til 1 penny +
lufthavnsskatter! Dog skal du være opmærksom på transporttid
og -omkostninger for at komme ind til London. Buspris er ca. £7, Stansted
Express (tog) koster ca. £15 men er til gengæld også noget hurtigere.

Fælles hjemmeside for britiske lufthavne incl. transportoplysninger:
http://www.baa.com/

Vh. Louise Fogt

Fra : Jette

Dato : 23-08-03 13:54

> Netop på grund af prisen har jeg været flittig bruger af National Express
> der kører over det meste af UK - min erfaring er at det bare fungerer!
> www.gobycoach.com

Ja, så længe man ikke ender i en kø - og i England er sandsynligheden for
det ret stor, hvis man skal nogen steder i myldretiden - eller omkring en
bank holiday - eller omkring et tidspunkt for en stor sportsbegivenhed osv.,
osv., osv.! Det er min erfaring, at toget er mere pålideligt i myldretiden.
Så må man så bare leve med, at man nogle gange er klemt sammen som sardiner
i en dåse og må stå op.

> Express (tog) koster ca. £15 men er til gengæld også noget hurtigere.

Koster nu £ 23 retur, og der køres p.t. ikke om søndagen pga. sporarbejde.
Der køres dog med busser i stedet, og de gange, jeg har været med, har det
været ganske effektivt (og skiltningen på Liverpool Street Station var god).

vh/ Jette

Fra : Mads Vestergaard

Dato : 23-08-03 13:50

> [...]
hvor det er muligt at
> finde togtider i england. Vi har behov for at kende afgange til/fra

Prøv www.virgintrains.co.uk det er et af de billigste togselskaber der er i
England

Mvh

Mads Vestergaard