Harddisk formateret til XBox
Fra : Iwan

Dato : 23-08-03 11:42

Hejsa, jeg har fået en ubrugt 10gb seagate harddisk fra en xbox, bregenet
til brug i de gamles pc. Desværre kan jeg på ingen måder få den formateret.
Jeg har prøvet; Partition Magic, XP, FDisk, KillDisk, Maxtor, Seagate og
IBM's tools uden held, De siger alle at disken er defekt...

Nogle der har nogle ideer?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-08-03 12:27

"Iwan" <jij.noSpam@esenet.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> den formateret. Jeg har prøvet; Partition Magic, XP, FDisk, KillDisk,
> Maxtor, Seagate og IBM's tools uden held, De siger alle at disken er

Ovre i drev afdelingen dk.edb.hardware.drev har man flere gange vendt en
program som kan læse de rå data på disken i tilfælde af recovery, måske kan
det hjælpe til at hitte ud af hvilken type partition, der måske ligger på
disken, som de programmer du nævner ikke kan håndtere.

--
Bjarke Andersen

Fra : Thomas Damgaard

Dato : 23-08-03 12:29

"Iwan" <jij.noSpam@esenet.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg har prøvet; Partition Magic, XP, FDisk, KillDisk, Maxtor, Seagate og
> IBM's tools uden held, De siger alle at disken er defekt...

Disken er ikke defekt - harddisken er bare 'låst' på en Xbox.
Derfor skal den låses op, inden du kan formatere den på en PC.
Check evt. denne artikel: http://www.xbox-scene.com/articles/pc-hdd.php

Mvh
- Thomas