Kamera til netværk der kan optage uafhængi~
Fra : Henrik A

Dato : 23-08-03 08:24

Hej

Jeg har brug for lidt hjælp til en løsning, hvor nogle kameraer (2-4 stk.)
skal bruges til overvågning.

Kamera:
Man skal kunne komme i kontakt med kameraet via en browser og se hvad der
sker.
Kameraet skal være forholdsvis lille, men ikke så lille, at det går ud over
kvaliteten.

Lagering af billeder:
Det vil være smart om en eller anden enhed kunne sættes på som bare skal
optage, så man f.eks. altid har optagelser for de sidste 14 dage liggende.

Der skal optages fra alle kameraerne.

Da det er til overvågning, er det ikke så afgørende at få optaget en helt
masse, så jeg havde forestillet mig, at man gemte et billed for hvert sekund
eller hvert andet sekund.

Jeg er interesseret i at få at vide hvad det er for noget udstyr jeg skal
bruge.
Mærker, modeller m.v.

Mvh.

Henrik

Fra : Morten L.

Dato : 23-08-03 10:08

"Henrik A" <slet_dette@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller hvert andet sekund.
>
> Jeg er interesseret i at få at vide hvad det er for noget udstyr jeg skal

AXIS laver kamerarer der med et vist interval kan sende billedet de "ser"
til en FTP-server. Kameraret skal bare have strøm, og en
ethernetforebindelse.

Mvh
Morten

Fra : Henrik A

Dato : 23-08-03 10:33

OK, så mangler jeg bare den boks, som skal gemme billederne, så billederne
også kan gemmes selvom forbindelsen bliver afbrudt.

Findes der sådan en boks som fungerer uafhængigt af computer og opkobling.

/Henrik

Fra : Morten L.

Dato : 24-08-03 08:52

> [...]
> også kan gemmes selvom forbindelsen bliver afbrudt.
>
> Findes der sådan en boks som fungerer uafhængigt af computer og opkobling.

Sådan en boks vil være en computer med en eller anden form for
lagringsmedie, f.eks. en harddisk.
Tiden er vist løbet fra sekvensoptagelse på VHS-bånd - som ellers er dit
alternativ

Selv den mindste computer vil sagtens kunne håndtere f.eks. FTP, som AXIS
kamerarerne kræver - og det kan ikke koste mange basører at lave - og
stbiliteten er væsentligt bedre end en videomaskine.

Anyway - så er Axis kamerarerne så dyre (de er betydeligt dyrere end de
billige USB-webcams - at om det er 2 eller 3KKr der ofres på PC'en
komplet ligegyldigt. Pas på ikke at spare dig ihjel.

/Morten

Fra : Henrik A

Dato : 24-08-03 15:26

Jo, du har ret med at det er billigt at have en maskine til at køre dette.

Jeg kunne bare godt tænke mig at have en enhed, som kunne gemme data løbende
uden at være en computer.

Jeg havde forestillet mig en enhed som kunne gemme på sin egen HD som man
kom i forbindelse med via en browser eller lignende opkobling.

Boksen må da findes.. Jeg har set butikker med AXIS-kameraer - hvordan
gemmer de deres billeder??

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 23-08-03 13:25

On Sat, 23 Aug 2003 09:23:43 +0200, "Henrik A" <slet_dette@privat.dk>
wrote:

> [...]
>skal bruges til overvågning.

>Jeg er interesseret i at få at vide hvad det er for noget udstyr jeg skal

Måske :
http://www.axis.com/products/index.htm

--

/Dan MOrtensen
www.webgaden.dk

Svar ikke pr. mail, da din mailserver vil blive blacklisted
listme@listme.dsbl.org
Don't use my email - your mail server will be blacklisted.

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 25-08-03 08:48

> [...]
> eller hvert andet sekund.
>
> Jeg er interesseret i at få at vide hvad det er for noget udstyr jeg skal

TRENDnet laver den slags kamera du søger, hvordan de gemmer fotos ved jeg
ikke....
De skal ligesom AXIS have en ethernet forbindelse og lidt strøm.

Du kan måske få en netværksharddisk som du så kan sætte dine cams til at
gemme fotos på. Den type HDD'ere er desværre ret dyre.
kig evt. på noget der minder om den her:
http://makeashorterlink.com/?J13C261B5

(Som linker til:
http://www.maxtor.com/en/support/products/nas/4000_family/maxattach_nas_4000
/index.htm)

Men jeg må give de andre ret, den nemmeste og billigste løsning er nok en
gammel PC som kan gemme dine fotos.

Mvh
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This mail was scanned by Norton Antivirus