Kinin
Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-08-03 00:07

Har nogen hørt om bivirkninger ved Kinin? Jeg er begyndt at tage det mod
natlige lægkramper og det ser ud til at virke fint - men det bekymrer mig,
at jeg hører grimme historier om bivirkninger...... som jeg dog ikke kan få
bekræftet ved at søge på nettet.

Så nu ved jeg ikke helt, om jeg skal fortsætte eller stoppe.

Mvh. Lisbeth

Fra : Hans Pedersen

Dato : 22-08-03 11:15

"Lisbeth Jacobsen" <jacobsenlisbeth@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3f455114$1$26596$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> [...]
> bekræftet ved at søge på nettet.
>
> Så nu ved jeg ikke helt, om jeg skal fortsætte eller stoppe.

Prøv dette link der står noget du måske kan bruge http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/kinindak.htm
Hilsen Hans/Hvidovre

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 23-08-03 00:03

"Hans Pedersen" <swan@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv dette link der står noget du måske kan bruge
http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/kinindak.htm

Tak for hjælpen. Havde set siden og synes ikke det lyder så slemt, som de
rædselshistorier jeg for nylig fik. Sååååå... hvis det er alt, forekommer
det mig ikke at være noget særligt. Mærker nemlig ingen bivirkninger og er
til gengæld sluppet for kramper, der til tider er så slemme, at jeg kan gå
en hel dag og mærke det krampeanfald, der vækkede mig tidligt om morgenen.

Mvh. Lisbeth

Fra : Else Holm

Dato : 22-08-03 11:29

> [...]
> som jeg dog ikke kan få bekræftet ved at søge på nettet.
>
> Så nu ved jeg ikke helt, om jeg skal fortsætte eller stoppe.

Hej

Min mand har tidligere fået kinin for lægkramper i adskillige
måneder - når han forsøgte at holde pause, kom
lægkramperne tilbage, så det var et spørgsmål om pest
eller kolera - han har aldrig haft bivirkninger af kinin,
så vidt vi da ved!

- efter en nyretransplantation er problemet forsvundet,
men vi har aldrig fundet ud sammenhængen nyrer > lægkramper.

--
Else

Fra : Sode

Dato : 23-08-03 00:56

> - efter en nyretransplantation er problemet forsvundet,
> men vi har aldrig fundet ud sammenhængen nyrer > lægkramper.

Hej...

En lille tanke...

Nyrer = urin = urinsyre = lægkramper....

Jeg fik medicin mod podegra der skyldes urinsyre
det tog osse mine lægkramper..

VH
Sode

Fra : Helle Biks

Dato : 24-08-03 00:20

lægkramper..

Jeg har jævntligt lægkramper om natten.
Dette problem startede samtidig med at jeg begyndte at leve low-carb!
Udover lægkramperne trives jeg fint med min nye måde at spise på.

mvh Helle

Fra : Mari

Dato : 24-08-03 11:57

"Helle Biks" <virkerkunkort@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har jævntligt lægkramper om natten.
> Dette problem startede samtidig med at jeg begyndte at leve low-carb!
> Udover lægkramperne trives jeg fint med min nye måde at spise på.

Det klan jeg genkende - og mine lægkramper forsvandt, da jeg
begyndte at cykle en daglig tur på 30-60 minutter. Så jeg har
en klar opfattelse af, at det har en del med væskebalance og
venepumpesystemet at gøre.

/Mari

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 26-08-03 20:27

[Lisbeth Jacobsen | Fri, 22 Aug 2003 01:07:08 +0200]

>Så nu ved jeg ikke helt, om jeg skal fortsætte eller stoppe.

Jeg har også hørt uhyggelige historier med sortnen for øjnene m.m., men
dem jeg har snakket med det oplevede disse birvikninger var oppe og tage
mere end 1 gram...

Jeg har taget Kinin med sjældne mellemrum, men jeg har gjort det en helt
del år efterhånden (ca. 1 gang om måneden i 15 år).

Formålet har været det samme som du, nemlig mod kramper i ben/lægge; jeg
tager mellem 100 og 200 mg. Så i lyset af dette, har jeg planer om at
fortsætte :)

P.S. Kinin er også vist sig som et virksomt stoft der kan medvirke til
at forbygge tømremænd, har jeg læst... :)

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk