WMA på mac
Fra : Nis Sarup

Dato : 22-08-03 22:21

Jeg har fået en stor, 286megs, .wma fil tilsendt fra en veninde som jeg
meget gerne vil høre. Desværre vil hverken iTunes quicktime eller Windows
Mediaplayer til OS X afspille den. Audion 3.0.2 spiller den men der er kun
støj. Hvordan får jeg den til at være hørbar på mac? Skal jeg igennem VPC?
Jeg har prøvet det lille divx avi wma converterprogram der findes, men det
vil heller ikke.

Nis Sarup.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 23-08-03 01:05

Nis Sarup <mitfornavn@mitefternavn.dk> wrote:

> [...]
> Jeg har prøvet det lille divx avi wma converterprogram der findes, men det

Hvis den ligger i Windows Media Player 9 format kan det ikke lade sig
gøre endnu. Men prøv med VLC eller Mplayer, som begge kan tage de fleste
formater.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Nis Sarup

Dato : 23-08-03 10:22

On Sat, 23 Aug 2003 03:05:20 +0200, René Frej Nielsen wrote:

> VLC eller Mplayer, som begge kan tage de fleste
> formater.

Dem har jeg også prøvet. Så der er altså ikke adnet for en at tage den en
tur igennem VPC? Der kan man da forhåbentligt konvertere den til et bedre
format. Mp3 for eksempel.

Nis Sarup.

Fra : Nis Sarup

Dato : 23-08-03 15:45

Puha... Jeg fikd et gjort.
Fik fat i VPC og installeret det med XP Home og skulle have det sat op og
skulel så have den på nettet og downloade drivere til Windows Media
Player. Så kunne playeren afspille den store fil, men den kunne ikke
eksportere den :(
Så skulle jeg downloade et konverterings program og flere omgange drivere
og genstarte for hver gang der blev installeret noget nyt, eller jeg
rodede med netværksinstillingerne for at forblive på nettet. Det tog dog
"kun" en time at konvertere den 286mb stor wma fil til mp3.

Godt jeg er mac-bruger ;)

Nis Sarup.

Fra : 0nkel

Dato : 31-08-03 00:48