Ibook vs PLC programmering
Fra : Carsten Matzon

Dato : 28-12-00 10:22

Hejsa

Jeg er i lære som Industri Elektriker og så nu hvor jeg har besluttet mig at
få en ibook ville jeg gerne vide om der er nogen der ved eller har hørt om
man kan få software til at programmere PLC'ere på en Mac...Primært bruger vi
PLC'ere af mærket Siemens og Texas...

Mvh

Carsten

Fra : Peter Gersmann

Dato : 28-12-00 22:48

In article <01HW.B670C4C50001C9AE1005B200@news.tele.dk>, Carsten Matzon
<carsten@matzon.dk> wrote:

> [...]
> om
> man kan få software til at programmere PLC'ere på en Mac...

Er det helt store problem ikke at få adgang til PLC'en? Sidst jeg
arbejdede med den slags havde de hverken ethernet eller USB, og iBooken
er jo noget låst i den retning.

Vh,
Peter Gersmann

Fra : Carsten Matzon

Dato : 30-12-00 12:50

Jah det skal jeg love for..Pis for jeg ville nu helst have mig en Ibook og
ikke en PC..Men nu er det jo en parallel port jeg mangler og kan man da ikke
få en USB-Parallel adapter dingenot??

Mvh

Carsten

On Thu, 28 Dec 2000 22:47:58 +0100, Peter Gersmann wrote
(in message <moof.immerfreundlich-420812.22475828122000@news.get2net.dk>):

Fra : =?iso-8859-1?B?SvhyZ~

Dato : 30-12-00 15:20

Carsten Matzon <carsten@matzon.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:01HW.B6738A8400026B2811301F30@news.tele.dk...
> [...]
> ikke en PC..Men nu er det jo en parallel port jeg mangler og kan man da ikke

Jo sikkert nok,- man kan ihvertfald få en USB <-> RS (et eller andet comport halløj).

--
Mvh.
Jørgen Bak

http://home3.inet.tele.dk/prunus/

Fra : Allan N. Pedersen

Dato : 30-12-00 16:11

Hejsa
National Instruments ( http://www.natinst.com/automation ) laver bl.a.
software til programmering af en del forskellige fabrikanter af plc'er
og som kører på de fleste platforme.
Mvh. og held og lykke
MacAllan