SonyEericsson
Fra : Henrik Vejgaard Jens~

Dato : 22-08-03 19:50

Hejsa,

Nu er jeg ny i gruppen, men for mig ser det ud som at der næsten kun
diskuteres NOKIA her?

Jeg er inde i en overvejelse om at købe en sonyericsson P800, som afløser
for min NOKIA 7650 .... er der nogen her der har erfarin med en P800, som
kan sige noget for eller imod denne flotte mobi

mvh
Vejgaard

Fra : Søren Blom

Dato : 22-08-03 20:09

"Henrik Vejgaard Jensen" <vejgaard@orangenet.dk> skrev
> Jeg er inde i en overvejelse om at købe en sonyericsson P800, som afløser
> for min NOKIA 7650 .... er der nogen her der har erfarin med en P800, som
> kan sige noget for eller imod denne flotte mobi

P800 er en lækker telefon, behøvs at sige mere )

Nej spøg til side. P800 er en lækker telefon som har gjort en del ting
letter, ved at jeg nu kan have både telefon og PDA funktioner i én enhed,
mod før to, hvilket er det skøreste plus, plus at den er trippel board
telefon, hvis det er noget man har bruge for.

Brug af P800 er nem, hvis man er vand til Ericsson telefoner, nok er menuen
anderledes og anvendelsemulighederne anderledes end alle andre SonyEricsson
telefoner, men rimelig logisk opbygget og nemt at finde rundt i, uanset om
man bruger den gammeldaws metode eller muligheden med direkte tryk på
skærmen.

Hukommelse er der meget af og den er ret fleksibel, hvis man ikke fylder
telefonens interne hukommelse op med programmer, spil, MP3 osv. så er det
næsten ubegrænset hvad der kan være af SMSer i dyret, lige nu ligger der
over 600 i min, nok mest fordi jeg er dårlig til at rydde op
mere hukommelse kan købes til telefonen i form af Sony Memory Stick Duo
kort, der godt nok er hunde dyre.

Det er nemt at tage back-up af telefonen, ligeledes kan man hælde hele sit
adressekartotek fra Outlook over i telefonen eller omvendt.

Alt i alt en rigtig god telefon, den nok kan virke lidt store og klodset i
forhold til størrelserne på mobiltelefoner generelt, men den lægger godt i
hånden.

Batteriet holdbarhed er ok, har aldrig oplevet at jeg har fået kørt det
fladt.

Hvis jeg skal give telefonen et minus, så er det, at den desværre har den
med at tabe pusten i forbindelse med heftig sms trafik, men genstart af
telefonen kurrer det.
--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Jens S

Dato : 23-08-03 10:39

"Henrik Vejgaard Jensen" <vejgaard@orangenet.dk> wrote in message
> [...]
> for min NOKIA 7650 .... er der nogen her der har erfarin med en P800, som
> kan sige noget for eller imod denne flotte mobi

Jeg købte en P800 for to måneder siden og har været rigtig glad for den
siden. Jeg bruger mest kalender (sammen med Outlook), OggPlayer (en
musikafspiller der kan spille OggVorbis-filer), og Opera-browseren. Det er
altså superfedt hele tiden at have internettet ved hånden!!!

Mht. batteri-levetid er det vigtigt at slukke de programmer man ikke bruger.
Derfor kan det anbefales at skaffe sig et program til at slukke for kørende
applikationer. Jeg har anskaffet mig Tracker 2.0 som udover det, også har en
masse andre funktioner. Tjek hvad der findes af forskellige programmer på
www.p800.dk og http://my-symbian.com/main/index4.php?cat=4

Jens

Fra : Knud Berggreen

Dato : 24-08-03 09:26

On Fri, 22 Aug 2003 20:50:23 +0200, "Henrik Vejgaard Jensen"
<vejgaard@orangenet.dk> wrote:

>Hejsa,
>
>Nu er jeg ny i gruppen, men for mig ser det ud som at der næsten kun
>diskuteres NOKIA her?

Nokia er nok det mest udbredte/markedsførte mærke i Danmark
og vil derfor vær det der overvejende giver anledning til
debat, men Siemens og SonyEricsson er også ganske godt
representeret.

/Knud