Drivere til lydkort Fujitsu Scenic X
Fra : Lars

Dato : 22-08-03 16:43

Jeg sidder lige nu med en af mine venners maskiner.
En Fujitsu Scenic X med Intel P3
Det er lykkedes at finde en grafik driver.
Grafik driveren hedder rpro_j5111b20.zip
Den virker!!

Nu knokler vi for at finde en driver til lyden.

Jeg fandt følgende oplysninger på bundkortet:

fujitsu cp02447

crystal cs4280-cm asakmg9940

Maskinen er købt på auktion ved skattevæsenet så det er svært at spørge
sælger om driverfiler.

Ved køb blev det dog oplyst at det var AC97 lyd.

Men en menu popper op og siger at der er fundet ny pnp hardware >PCI
Multimedia Audio Device<

På en hjemmeside med Fujitsu Scenic fremgår det at driveren der skal bruges
hedder AD1885

Desværre var der alle mulige andre modeller af Scenic end lige X-modellen.

Derfor er jeg skeptisk.

Der er forsøgt med alskens AC97 og AD1885 drivere.

Intet virker.

Jeg har e-mailet Fujitsu men intet svar fået.

Er der nogen herinde der har et guldkorn.

Lars

Fra : Leif Bonde

Dato : 22-08-03 17:49

prøv dem her
http://www.tweakup.dk/HTML/download/lydkort.htm

mvh

Fra : Lars

Dato : 22-08-03 19:13

"Leif Bonde" <leifi@nal-net.dk> skrev i en meddelelse
> prøv dem her
> http://www.tweakup.dk/HTML/download/lydkort.htm
>
> mvh

Tak for linket.
De er nu alle prøvet men ingen af dem virker.
Desværre.

Hvis andre kan komme med andre gode idéer
til at løse vores problem skal de være velkomne.

Lars

Fra : Anders Winther

Dato : 22-08-03 19:59

"Lars" <velsheda@RemoveThisoncable.dk> wrote in message

> [...]
> Desværre.
>
> Hvis andre kan komme med andre gode idéer
> til at løse vores problem skal de være velkomne.

kom lige med ident nummeret f.eks ybhu123456
Eller bundkortets nummer f.eks D1170

AW
--
The Drug Design and Optimization Lab (D2OL)T works to discover
drug candidates against Anthrax, Smallpox, Ebola and SARS and

Fra : Anders Winther

Dato : 22-08-03 20:27

> [...]
> Desværre.
>
> Hvis andre kan komme med andre gode idéer
> til at løse vores problem skal de være velkomne.

http://support.fujitsu-siemens.de/Default.asp?LinkAktion=Assistent/Produkte.asp&C=1

AW

Fra : Lars

Dato : 22-08-03 22:57

Jeg beklager meget, men det hjalp ikke meget.

Jeg har været på den side mange gange og downloadet mange af de drivere de
siger skulle passe til Fujitsu Scenic.

Men der er ikke nogen model af Scenic der hedder X til efternavn og deres
sound drivere er alle prøvet.

Lars

Fra : Anders Winther

Dato : 23-08-03 00:20

> [...]
> siger skulle passe til Fujitsu Scenic.
>
> Men der er ikke nogen model af Scenic der hedder X til efternavn og deres

Så kom lige med de 2 andre numre - så skal jeg nok se om jeg kan hjælpe.

AW

Fra : Leif Bonde

Dato : 23-08-03 10:14

Har fundet driver af mærket crystal cs4280 på http://www2.driverguide.com/