gæsteværelset Coco og Callie
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 22-08-03 10:15

Jeg har prøvet at få transport af Callie, til at falde på
plads, igår var der så et "tilbud" som jeg takkede nej
til. Callie kunne blive hentet søndag aften, skulle
tilbringe aften/nat et fremmed sted (med fremmede
katte) køre til Kbh om morgenen, hvor hun skulle afhentes på arbejdsplads,
og derefter med div tog
og busser det sidste stykke ud til den nye ejer.

Jeg _er_ et blødsødent fjols, det ved jeg godt, men
det var simpelthen for "voldsomt" til at jeg ville byde
en lille skræmt killing det. Jeg havde det elendigt da
de 3 blev sendt afsted, 2 af dem på en lang tur, og
da vidste jeg 100% at de var i de allerbedste hænder,
hos nogle der vidste hvad det drejede sig om, den
"trøst" har jeg ikke her, og at jeg så samtidig må se
i øjnene at hvis/når Callie skal afsted, så vil Coco
gå på værelset alene, det gør det overhovedet ikke
nemmere.

Vi skal lære så længe vi lever, og en ting har jeg lært,
det er uigenkaldeligt slut med at tage katte ind, jeg
er nødt til at finde en anden måde at hjælpe kattene
på, det her er simpelthen for "hjertesønderrivende"
når man er et blødsødent fjols.

--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk

Fra : Ragna

Dato : 22-08-03 10:43

Marianne Hellemose skrev:
> [...]
>er nødt til at finde en anden måde at hjælpe kattene
>på, det her er simpelthen for "hjertesønderrivende"

Mon ikke alle kan forstå din sorg over at skulle skilles fra de katte, som
du har givet så meget omsorg og kærlighed.
Du har engageret dig så meget, og givet så meget af dig selv, at det føles
som et stort, tomt hul, når de rejser.
Men hvor var det godt for de katte, du har reddet, og som nu er kommet til
mennesker, der forhåbentlig værdsætter dem og også giver dem masser af
kærlighed.
Jeg tror, at vi er mange, som beundrer din indsats og dit store hjerte.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 22-08-03 11:24

In article <3f45e5b2$0$83047$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Ragna
<rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> wrote:

> Jeg tror, at vi er mange, som beundrer din indsats og dit store hjerte.

Som talt ud af mit....

Fra : Kate

Dato : 22-08-03 22:37

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> wrote in

> Jeg tror, at vi er mange, som beundrer din indsats og dit store
> hjerte.

Vel talt, Ragna.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Helle

Dato : 22-08-03 11:07

"Marianne Hellemose" <hellemose.som1@mail.dk> wrote in message
> [...]
> www.hellemose.dk
> ***Ailurophil***
>
> Some people have lives, others have cats

Du er da ikke noget blødsødent fjols!! Kan du så lige holde op!! jeg
forstår dig så udemærket godt og kan kun give dig ret i det du skriver.

Trøste kram fra Helle

Fra : Denise

Dato : 22-08-03 11:10

> [...]
> er nødt til at finde en anden måde at hjælpe kattene
> på, det her er simpelthen for "hjertesønderrivende"

Hej Marianne
Jeg kunne ikke have sagt det bedre end Ragna. Det må simpelthen bare være så
hårdt at skulle af med misserne. Det er en af grundene til jeg aldrig vil
blive opdrætter, jeg ville beholde alle killinger selv
Ja, vi er mange som sætter pris på alt det arbejde du har gjort og dit store
hjerte.
Hilsen Denise

Fra : Katrine Nederby

Dato : 22-08-03 12:29

"Marianne Hellemose" <hellemose.som1@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er nødt til at finde en anden måde at hjælpe kattene
> på, det her er simpelthen for "hjertesønderrivende"

Hej Marianne.

Vel er du ej et blødsødent fjols
En opdrætter sagde engang til mig, at hvis man når dertil, hvor man intet
føler ved at give slip på sine killinger, så er det på tide at stoppe. Man
*skal* have hjertet med på godt og ondt. Men jeg forstår godt din belutning
og har kun beundret dit overskud indtil nu

Jeg håber, transportproblemerne løses.

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : AEK

Dato : 22-08-03 12:40

"Marianne Hellemose" <hellemose.som1@mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej Marianne.

Jeg kan godt forstå, at du ikke vil have flere i pleje.
Mit eget hjerte ville ikke kunne klare det, overhovedet.

Skulle du få abstinenser - så kan du altid få Fedeberg på ferie
Hans egen " tante Manse " *G*.
Oscar er atter i forrygende humør........Hvis ikke pigerne gider fræs, jamen
så spiller man blot op til sin mor !
Så skal hun drille og løbe efter ham - og det gør jeg så - tsk tsk !

God weekend til alle.

/ Anya og rødderne.

Marianne Hellemose

Fra : Stina Hofmann

Dato : 22-08-03 12:44

Marianne Hellemose skrev i dk.fritid.dyr.kat at:

> [...]
>og derefter med div tog
>og busser det sidste stykke ud til den nye ejer.

Kære Marianne!
Jeg er - som alle andre - fuld af beyndring for din indsats gennem
årene og jeg kan godt forstå at du ikke kan mere. Det må bare være
hårdt.
Lige det her med transportproblemet må du ikke lade dig slå ud af,
ihvertfald ikke hvis killingekøberen kan vente med killing til efter
denne weekend (som er lidt presset) - her er nemlig hvad du så gør:

Find et tidspunkt hvor du er hjemme og hvor killingekøber er hjemme,
send mig en mail (ja, selvom adressen ser spøjs ud, så virker den) og
så kommer jeg flyvende med transportkasse og en autoriseret
transportkasse-holder (nogle kalder det en "mand", men jeg synes det
andet er mere dækkende) og fragter kræet til killingekøberens dør i en
fiks, lille rød bil.
Så er der altså heller ikke længere fra Hillerød til Lolland og til et
eller andet ikke nærmere defineret sted. Bare sig til.

Mvh
Stina og drengene

Fra : Louise Hansen

Dato : 22-08-03 20:57

> [...]
> er nødt til at finde en anden måde at hjælpe kattene
> på, det her er simpelthen for 'hjertesønderrivende'

Hej Marianne!

Jeg kan kun tilslutte mig til horden af beundrer! Jeg synes, det er
utrolig smukt, det arbejde du har gjort, og jeg synes bestemt ikke, du
er blødsøden - slet ikke! Det ville da være unaturligt, hvis dit hjerte
ikke blødte over adskillelsen fra de dejlige katte, du har givet så
meget omsorg og kærlighed, men jeg forstår også godt din beslutning om,
at nu skal det være slut! Der er jo trods alt grænser for, hvor meget
smerte et hjerte kan klare!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Nitsen

Dato : 23-08-03 00:35

> [...]

> er nødt til at finde en anden måde at hjælpe kattene
> på, det her er simpelthen for "hjertesønderrivende"

nej - du er ikke et blødsødent fjols - bare en vaskeægte katteelsker -
jeg skulle hilse fra Agnes og sige hun er glad for at du hjalp hende godt i
vej så hun ikke endte som en forhutlet baggårdskat på Fyn .

Jeg forstår dog godt at det er hårdt at skulle sige farvel til
"hjertebørnene" - jeg har en gang haft killinger der skulle til nye hjem -
suk støn og tudetur - så jeg har lovet mig selv aldrig mere - skal der flere
killinger i mit liv bliver det fordi bestanden bliver udvidet *ggg*

Agnes trives fortrinligt - hun er blevet liiiidt buttet, men har simpelthen
den skønneste blødeste pels og et supernuttet fjæs der betyder at hun
slipper afsted med det utroligste uden skænd *ggg* - hun er jo en
Tortiemis - hendes immunforsvar er åbenbart blevet fino - hun har været
frisk som en havørn siden hun kom sig af sin lungebetændelse. Hun elsker at
drille Frode - og så er hun blevet bedste ven med hunden - det er altså
nuser når de glad springer hinanden i møde og gnider næser.

Agnes sender hermed et stort purrrrspiiiingnidenæsemøs - Frode sender et
mauuu og en ordenligt trampenpåmavetur

Kh
Anita