iChat streaming icon
Fra : David Blangstrup

Dato : 22-08-03 08:17

Prøv engang at kigge i jeres
/Users/david/Library/Caches/com.apple.iChat.Pictures/
Hos mig er der en gut, der bruger programmet iChat Streaming iCon
http://macupdate.com/info.php/id/12526
som har fyldt min cache til randen med sine streaming billeder. Det er
bare for meget, mand!

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 22-08-03 08:22

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> [...]
> http://macupdate.com/info.php/id/12526
> som har fyldt min cache til randen med sine streaming billeder. Det er

Tag info på manden i Buddylist, sæt kryds i "Always use this picture!

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : David Blangstrup

Dato : 22-08-03 08:51

> Tag info på manden i Buddylist, sæt kryds i "Always use this picture!
>
> /Preben

Ja, jeg har jo hans billede, men jeg kan ikke finde ham. Ellers tak for
tricket! (Han bruger en ternet skovmandsskjorte).
--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 22-08-03 08:58

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Ja, jeg har jo hans billede, men jeg kan ikke finde ham. Ellers tak for
> tricket! (Han bruger en ternet skovmandsskjorte).

Hausgaard

Blokerede det ikke for stremingen af fotos?

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : David Blangstrup

Dato : 22-08-03 10:52

> Hausgaard

Øh, en vits, ikke?

> Blokerede det ikke for stremingen af fotos?
>
> /Preben

Det ved jeg ikke før jeg finder ham, men det lyder som et udmærket
trick.

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Lone Schmidt

Dato : 22-08-03 16:49

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Øh, en vits, ikke?

> Det ved jeg ikke før jeg finder ham, men det lyder som et udmærket
> trick.
Hej med Jer, I kære mac-venner! ;-D
Jeg håber at I alle har det godt. Jeg har savnet Jer,
og det bedste bevis, er vel en røvfuld spørgsmål! ))

Hvad er cache?
Er cachen i dette tilfælde fyldt på een gang, eller løbende?
Hvordan kan der komme een ind på din computer David?
Hvad gør programmet "ichat streaming icons?
For at det kan lade sig gøre, at fylde cache med str.billeder uden at
man opdager det, skal man så være Mac-bruger, eller ka´det la´sig
gi´sig hvis man er Microsovs-bruger?
Har I, ud over svarene andet på hjertet, så lad mig endelig høre.
Det er et af dagens absolutte højdepunkter for mig, at se svar på
indlæg )
--
Venlige hilsner
og grumme god hygge

Fra : David Blangstrup

Dato : 22-08-03 21:33

Lone Schmidt <mailloneabso@nospamnetscape.net> wrote:

> [...]
> Hej med Jer, I kære mac-venner! ;-D Jeg håber at
> I alle har det godt. Jeg har savnet Jer, og det bedste bevis, er vel en

Det er f.eks en browser cache, hvor billeder på sider man har været på,
bliver opbevaret, så siden loader hurtigere næste gang du kommer der.
Altså en form for midlertidig opbevaring, en kiste af en slags. I Safari
kan man tømme cachen engang imellem med alt+æble+e.

> Er cachen i dette tilfælde fyldt på een gang, eller løbende? Hvordan kan
> der komme een ind på din computer David?

I iChat cachen opbevares icons som de forskellige brugere har.

> Hvad gør programmet "ichat streaming icons?

Det laver en film af dig f.eks. siddende foran din computer, i stedet
for et fast ikon. Ret irriterende hvis kan ikke har plads til en
vognladning billeder i sin cache, eller ikke har lyst til at have så
mange.

> For at det kan lade sig gøre, at fylde cache med str.billeder uden at man
> opdager det, skal man så være Mac-bruger, eller ka´det la´sig gi´sig hvis
> man er Microsovs-bruger?

Hm, hvis windows brugere kan bruge AIM kan de vel også få deres billede
i ens cache. Det er sådan set ikke noget farligt.

> Har I, ud over svarene andet på hjertet, så lad mig endelig høre. Det er
> et af dagens absolutte højdepunkter for mig, at se svar på indlæg )

Er det?

Fra : Lone Schmidt

Dato : 23-08-03 13:59

> [...]
> Altså en form for midlertidig opbevaring, en kiste af en slags. I Safari
> kan man tømme cachen engang imellem med alt+æble+e.

Så ved tømning er den eneste gene, at hvis man besøger een af de
sider(som man har "tømt") igen, tager loadningen længere tid?

> [...]
> for et fast ikon. Ret irriterende hvis kan ikke har plads til en
> vognladning billeder i sin cache, eller ikke har lyst til at have så
Jeg forstår det stadig ikke, er der tale om at nogle ichat-brugere laver
ikoner i andre formater end f.eks. jpeg, mere resourcekrævende formater?
Du skriver at de laver "film"?
Hvad er fordelen for "ichat streaming icons" brugere?

> Hm, hvis windows brugere kan bruge AIM kan de vel også få deres billede
> i ens cache. Det er sådan set ikke noget farligt.

> Er det?

Ja, David. Jeres venlighed, imødekommenhed, tålmodighed og m.m.m.m.
mere, ville få guld-kursen til at rasle ned, hvis man kunne ændre Jeres
kvaliteter til et metal!!!! ))
--
Venlige hilsner
og grumme god hygge

Fra : David Blangstrup

Dato : 23-08-03 15:34

> Så ved tømning er den eneste gene, at hvis man besøger een af de
> sider(som man har "tømt") igen, tager loadningen længere tid?

Ja.

> [...]
> Du skriver at de laver "film"?
> Hvad er fordelen for "ichat streaming icons" brugere?

Det er bare en for-sjov ting, den lille ikon film.

Dejligt at høre!

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Storm

Dato : 23-08-03 11:50

"Lone Schmidt" <mailloneabso@nospamnetscape.net> skrev

> Har I, ud over svarene andet på hjertet, så lad mig endelig høre.

http://homepage.mac.com/john_kenn/video.html kan du finde en
pædagogisk og grundig gennemgang af muligheder og umuligheder
lige nu og om lidt.

--
Venlig hilsen Nina