Vis alle felter
Fra : Brian Emilius

Dato : 22-08-03 09:04

Følgende kode genererer en liste over udvalgte felter i en
kommasepereret fil.

$row = 1;
$handle = fopen ("users/users.csv","r");
while ($data = fgetcsv ($handle, 1000, ";")) {
$num = count ($data);
$row++;

if($row > $startat && $row < $startat+20) {

print "<tr>";

   print "<td>";
   print "<p>$data[1]</p>";
   print "</td>";

   print "<td>";
   print "<p>$data[2]</p>";
   print "</td>";

   print "</tr>";
}
}

print "</table>";

print "<p align=\"right\">Side: <a
href=\"members.php?startat=0\">1 </a>";
print "<a href=\"members.php?startat=20\">2 </a>";

fclose ($handle);

Mit spørgsmål er så:
Hvordan kan jeg, ved at trykke på et felt (feltet $data[1]), få
vist alle felter på den pågældende linie i den kommasepererede
fil?

På forhånd tak

Brian Emilius

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 22-08-03 09:26

Brian Emilius wrote:

> Følgende kode genererer en liste over udvalgte felter i en
> kommasepereret fil.

[snip en masse kode - det er mere praktisk hvis du bare forklarer hvad
du har gjort - evt linker til en side hvor koden ligger ]

> Mit spørgsmål er så:
> Hvordan kan jeg, ved at trykke på et felt (feltet $data[1]), få
> vist alle felter på den pågældende linie i den kommasepererede
> fil?

Afhængigt af sidens størrelse er der flere måder:

1) Idet du skriver feltet ud, kan du lave et link som har resten af
rækkens data kommasepareret med som parameter. Du kan så vise det på en
anden side (eller på samme side hvor du laver en if-konditional på om
der skal vises en liste eller en enkelt rækkes data)

Det er ikke godt hvis listen er lang, for så kommer bliver siden tung af
de mange lange links.

2) Du kan linke til en side hvor du trækker netop den række ud jf. det
id på rækken som du har medsendt.

Du skal så hente dine data ud af filen en gang til, til gengæld kan du
lave ret korte links i listen som du linker fra.

mvh

Jesper Brunholm (som nu fastholder at det efter min mening ville være
smartere at du lærte at bruge en database )

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>