Køb af ting i usa
Fra : Jørgen

Dato : 21-08-03 09:16

Hejsan, jeg er ved at købe et fjernsyn i USA og har fået nedestående mail...
hvis jeg betaler ham, hvilke muligheder har jeg hvis jeg ikke modtager
skærmen? syntes i det lyder som noget fusk?

Dear Sir,
The product I try to sell you is brand new, sealed and will come with
warranty papers. I am sorry but I will not accept any COD's or escrow. It is
the same item as the one listed on Ebay, brand new - same specs!
I am located in USA and in case you want it, you have to pay me cash via
Western Union, here are my details where payment should be sent:

First name: Joshua
Last name: Stevens
Address: 2420 21st St
City: Bakersfield - CA
Zip: 93301
USA.

If you want it, I expect your payment info from Western Union: sender's full
name and address and also the transfer number for the amount - US$ 999.99
(if you decide to pay me as I requested). You can pay me online with your
credit card at
www.westernunion.com, so you will be assured that this is a real sale and
you will receive the goods in good terms.
Please also reply with your complete shipping address so I can prepare the
package. I will send it via UPS and I will pay the shipping charges. This is
my last price. The balance you will pay me after you receive it = US$
320.01.
Regards!

Fra : Martin Andersen

Dato : 21-08-03 09:44

Jørgen wrote:

> Hejsan, jeg er ved at købe et fjernsyn i USA og har fået nedestående
> mail... hvis jeg betaler ham, hvilke muligheder har jeg hvis jeg ikke
> modtager skærmen? syntes i det lyder som noget fusk?

Har du tænkt på at de bruger et andet TV-system over i USA ?
Strømstikket er også anderledes.
Der kommer garanteret Told og moms på handlen.

Om det er noget fusk ? Prøv at se hvilke karakterer han har fået
på ebay, hvis det altså er ham der sælger gennem ebay.

Martin.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 21-08-03 10:17

> Har du tænkt på at de bruger et andet TV-system over i USA ?
> Strømstikket er også anderledes.

Ikke blot er stikket anderledes, men spændingen er heller ikke den samme, så
en udskiftning af stikket kan sikkert heller ikke gøre det.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Per Christoffersen

Dato : 21-08-03 10:41

"Jørgen" <jogge@post7.tele.dk> wrote in message
> [...]
> hvis jeg betaler ham, hvilke muligheder har jeg hvis jeg ikke modtager
> skærmen? syntes i det lyder som noget fusk?

Med mindre Western Union har en sikkerhed som er tilsvarende PBS
(tilbageførsel af pengene hvis varen udebliver) så har du reelt ingen chance
for at gøre noget, hvis fjernsynet ikke dukker op.
Den type af internethandel du overvejer at indgå, må anses for at være den
mest risikable af alle de former der findes.

(Og rent bortset fra det, så er det rigtigt som andre skriver at et fjernsyn
produceret til det amerikanske marked ikke nødevneidgvis er anvendeligt i
Europa. Du skal ihverfald sikre dig, at det kører på 230 V og kan modtage
110V)

/Per

Fra : David T. Metz

Dato : 21-08-03 10:56

Jørgen kalligraferede, i
> Hejsan, jeg er ved at købe et fjernsyn i USA og har fået nedestående
> mail... hvis jeg betaler ham, hvilke muligheder har jeg hvis jeg ikke
> modtager skærmen? syntes i det lyder som noget fusk?

Så vidt jeg kan lure er du blevet tilbudt at købe noget uden om ebay?

Hvis det er tilfældet så lad være. Det er sandsynligvis et "scam". Der har
været en del eksempler på det sidste hvor noget har været sat til salg på
ebay, som godtroende personer har budt på, men ikke vundet. Kort efter
bliver de kontaktet af en der påstår at have "præcis samme vare" til salg og
gerne vil sælge til den budte pris direkte. Der skal betales forud og når
pengene er sendt er sælger ikke til at komme at kontakt med længere.

Du kan ikke tilbageføre penge sendt via WU.

> I am sorry but I will not accept any COD's >

> The balance you will pay me
> after you receive it = US$ 320.01.

Lidt forvirrende: sælger vil ikke acceptere efterkrav, men skriver at du
først skal betale ved modtagelsen ... Hvad forlanger han egentlig? At du
betaler forud?

Ud over de nævnte problemer med strøm/spænding og tv-system, har du så også
tænkt på told?

David

--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"

Fra : Holstein

Dato : 21-08-03 13:14

Det er måske ikke meget bevendt: men mit råd er, at du skal droppe ALT om at
handle oversøisk.....du ser aldrig dine penge igen, hvis du bliver taget ved
næsen. Risikoen er alt for stor; både med fragt, betaling, garanti (ikke
mindst), evt. indkrævning af vare, osv osv.

Skulle det nå dertil, så er det to vidt forskellige
retssystemer....puha....glem det - uanset hvor godt et produkt det er, han
vifter med foran næsen på dig.

Beklager :(

mvh. Holstein

Fra : Jørgen

Dato : 21-08-03 15:12

Ja, tror også jeg er nået dertil... det er lidt for svært at få fat i
personen hvis han snyder mig og det er jo lige præcis sket sådan som David
beskriver det ørvørv