Regning fra advokat.
Fra : Karsten

Dato : 20-08-03 11:53

I forbindelse med en sag hvor byggeskadefondet var involveret, brugte vi en
advokat til at koordinerer nogle oplysninger med byggeskadefondet. Desværre
syltede han os fuldstændig, så vi overtog selv sagen og sendte div. dok.
Efter ca. 1 år fik vi en uspecificeret regning fra ham, pålydende 17.000 kr.
Jeg sendte så en indsigelse til firmaet fordi sagen som sagt blev syltet.

Efter 1 til 1 1/2 år efter afleverede jeg et brev til firmaet (fik kopi og
underskrift) hvor vi sagde at vi ønskede at få en afslutning på sagen, for
de skulle tage stilling til klagen (der var henvisning og kopi af klagen ).
Ydermere skrev vi at hvis vi ikke havde hørt fra dem inden 14 dage, antog vi
at de havde krediteret beløbet, og sagen hermed var afsluttet.

Nu er der så gået et par måneder, og jeg vil gerne have at vide om
andelsboligforeningen er gældfri i forhold til advokaten ! med andre ord ved
jeg ikke om jeg kunne stille det krav til advokaten som jeg gjorde.

Karsten

Fra : Rune Wold

Dato : 20-08-03 11:59

Karsten wrote:

[klip]

> [...]
> andelsboligforeningen er gældfri i forhold til advokaten ! med andre ord ved
> jeg ikke om jeg kunne stille det krav til advokaten som jeg gjorde.

Jeg er ikke sikker på, at en frist på 14 dage er tilstrækkeligt for, at
der kan indtræde retsfortabende passivitet. *Men* du har utvivlsomt
etableret en situation, hvor han har pligt til at svare, hvis han ønsker
at beholde sit eventuelle krav.
Og jo længere tid han venter med at svare, jo større vil jeres mulighed
for med held at påberåbe jer en passivitetsgrundsætning være.

/Rune Wold

--
Punani: "poo-na-nee (pü-no-nE)"
Hawaiian (lit. Heavenly flower), derived from pua (blossom);