Tinglysnings varighed?
Fra : Lars

Dato : 20-08-03 10:47

Hvor lang tid vil en tinglysning af en ejendomshandel normalt tage?

Lars

Fra : Rune Wold

Dato : 20-08-03 10:52

Lars wrote:
> Hvor lang tid vil en tinglysning af en ejendomshandel normalt tage?

Ved et alm. ukompliceret endeligt skøde, burde det ikke tage længere end
en uge. Men retsvirkningerne regnes allerede fra anmeldelsen jf. TL § 25

/Rune Wold

--
Punani: "poo-na-nee (pü-no-nE)"
Hawaiian (lit. Heavenly flower), derived from pua (blossom);

Fra : David T. Metz

Dato : 20-08-03 11:14

Lars skriblede:
> Hvor lang tid vil en tinglysning af en ejendomshandel normalt tage?

Hele processen tager typisk 1-2 mdr. afhængigt af "travlheden" (ferie
o.lign)

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Rune Wold

Dato : 20-08-03 11:23

David T. Metz wrote:
[klip]

> Hele processen tager typisk 1-2 mdr. afhængigt af "travlheden" (ferie
> o.lign)

*1-2 Mdr.* !, så tror jeg i særdeleshed det også afhænger af, hvilket
tinglysningskontor vi taler om.

/Rune Wold

Fra : Lars

Dato : 20-08-03 11:40

"Rune Wold" <news78@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nani (glory, splendor, heavenly), Meaning female genitals,
> sexually receptive female or sexual intercourse.

Der er tale om Tinglysning i Ringsted.
Hvis det hjælper på estimaterne.

Processen foregår nu, hvilket må betegnes som udenfor hovedferien.

Lars

Fra : David T. Metz

Dato : 20-08-03 12:01

Lars kalligraferede, i

> Der er tale om Tinglysning i Ringsted.
> Hvis det hjælper på estimaterne.

Spørg din rådgiver (som sikkert har lang tids erfaring), eller på
tinglysningskontoret. Evt. i din bank, som sikkert også ved det.

David
--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 20-08-03 17:05

> Der er tale om Tinglysning i Ringsted.
> Hvis det hjælper på estimaterne.
>
> Processen foregår nu, hvilket må betegnes som udenfor hovedferien.

Vi har solgt hus pr 15. maj, og der er ikke kommet endeligt skøde frem
endnu - det er også Ringsted. Måske er hun syg?

Mvh Maria

Fra : David T. Metz

Dato : 20-08-03 12:00

Rune Wold kalligraferede, i
> David T. Metz wrote:
> [klip]

> *1-2 Mdr.* !, så tror jeg i særdeleshed det også afhænger af, hvilket
> tinglysningskontor vi taler om.

Sikkert nok. Jeg har selv lige solgt på Frederiksberg - det tog lige knap to
mdr. (henover industriferien). Mægleren sagde at uden for ferierne tog 1-1½
md.

David
--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"

Fra : Peter G C

Dato : 20-08-03 11:51

"Lars" <velsheda@RemoveThisoncable.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor lang tid vil en tinglysning af en ejendomshandel normalt tage?

Det afhænger i høj grad af, hvilken ret vi tlaer om.

/Peter

Fra : Lars

Dato : 20-08-03 11:53

Fra : Jakob Paikin

Dato : 20-08-03 15:09

On Wed, 20 Aug 2003 11:46:56 +0200, "Lars"
<velsheda@RemoveThisoncable.dk> wrote:

>Hvor lang tid vil en tinglysning af en ejendomshandel normalt tage?

Det afhænger af hvilken retskreds der er tale om. Nogle er travle (og
dermed langsomme), andre er mindre travle (og dermed hurtige).

--
Jakob Paikin, advokat
Advokatkontoret Fabritius Tengnagel & Heine. www.dklaw.dk

Bemærk at ovenstående ikke er egentlig advokatrådgivning, samt i øvrigt er min personlige opfattelse og ikke nødvendigvis advokatkontorets.

Fra : Lars

Dato : 21-08-03 00:34

"Lars" <velsheda@RemoveThisoncable.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor lang tid vil en tinglysning af en ejendomshandel normalt tage?
>
> Lars

Jeg takker alle for svarene.
jeg valgte at ringe til retsekretæren i Ringsted.
Svaret var ca. 1½ uge for tiden fordi der er nogle af personalerne på ferie.

Hilsen
Lars