Egendoms skat og fradrag ?
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 17-08-03 21:03

Hvis nu f.eks ens fradrag er på eksempelvist 2000 kr - men man skal
kun betale 1700 kr i skat - dvs. man betaler 0 kr i skat - man ejer så
en grund den skal man betale grund skat det er i mellem 2-3000 kr om
året - - skal man STADIGT betale det hvis man har et fradrag som ikke
udnytters - ja det er vanen tro lidt kringlet formuleret og høre
måseke mere til i bolig gruppen ? - men hvis der er en der ved det og
gider svare vil jeg blive glad !
--
Mv.
Bo M Mogensen

As you look through my door-Deep into my room-Can you feel the mighty wall of power
It's waiting, waiting in the gloom-The distant shadows of forgotten champions
Those who live in me still-And will rise when we challenge and kill Born again -You'll be born again!!
Black Sabbat "Born Again-1983 " http://makeashorterlink.com/?D2BE52085

Fra : Peder Porse

Dato : 18-08-03 13:03

Ejendomsskat (grundskyld) har intet med indkomsten at gøre. Den opkræves
særskilt og helt uafhængig af din personlige indkomstskat. Hjemlen til
ejendomsskat findes i den kommunela ejendomsskattelov.

Ejendomsværdiskat opkræves også særskilt, med hjemmel i
ejendomsværdiskatteloven
pp

Peder Porse
Boesvej 2, Svejstrup Enge
DK-8660 Skanderborg
Tlf 86577305 og 21407355
www.pederporse.dk - nu med side om skoven
Venstrefolk har det rigtig dejligt

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 18-08-03 17:06

On Mon, 18 Aug 2003 14:02:55 +0200, Peder Porse <pp@pederporse.dk>
wrote:

>Ejendomsskat (grundskyld) har intet med indkomsten at gøre. Den opkræves
>særskilt og helt uafhængig af din personlige indkomstskat. Hjemlen til
>ejendomsskat findes i den kommunela ejendomsskattelov.

takker så mange gange - så forstået på den måde selv om jeg har noget
til gode så kan det ikke blive modregnet i ....en anden skatte udgift?
altså jeg betaler 0 kr i skat da mit fradrag er større ind min skatte
udgift - så skal jeg stadigt betale grundskylden og kan ikke få den
tilbage - selv om jeg ikke har udnyttet mit fradrag maximalt !??

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-03 17:14

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> så skal jeg stadigt betale grundskylden og kan ikke få den
> tilbage - selv om jeg ikke har udnyttet mit fradrag maximalt !??

Ja.

Hr. Bjørn

Fra : Mari

Dato : 18-08-03 19:07

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse
> takker så mange gange - så forstået på den måde selv om jeg har noget
> til gode så kan det ikke blive modregnet i ....en anden skatte udgift?

Hvis du skal have udbetalt overskydende skat,
så vil andre skyldige skatter og afgifter blive modregnet
før udbetaling. Så på den måde kan de kobles sammen.

/Mari

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-03 19:23

"Mari" <alohaloh@min.sol.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvis du skal have udbetalt overskydende skat,
> så vil andre skyldige skatter og afgifter blive modregnet
> før udbetaling. Så på den måde kan de kobles sammen.

....og det er en god ting.

Hr. Bjørn

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 18-08-03 22:36

On Mon, 18 Aug 2003 20:06:37 +0200, "Mari" <alohaloh@min.sol.dk>
wrote:

>"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse
>
>Hvis du skal have udbetalt overskydende skat,
>så vil andre skyldige skatter og afgifter blive modregnet
>før udbetaling. Så på den måde kan de kobles sammen.

ok ? ..... jamen det er jo ikke fordi det er så meget og dog en sjat
2-3000 om året .... men jeg forstår bare ikke rigtigt den måde at dele
skatten op på ( jeg ved intet om det hvorfor jeg spørger ) men
forestillede mig at grundskat måske var lidt hænd af moms noget man
bare betaler uanste hvordan tingene så hænge sammen - men det bliver
da afligevel ca 200 kr brutto pr md i mange år og det er da også en
slags penge !

specilt SIDST på måneden :)