En _meget_ uheldig handel :-(
Fra : Ukendt

Dato : 16-08-03 18:01

Hej eksperter ,

Dem af jer der har en tendens til at kigge ind i news:dk.fritid.bil har
formentlig læst om min temmelige uheldige handel.

Ikke alle detaljer har været oppe i gruppen, der kan læses noget kun mere om
den her:
http://www.norgaardsweb.dk/fk/

Jeg er ved at være godt træt af at have så mange penge ude at flyve.

(Producenten af undervognen er FK)

Mine udgifter i forbindelse med handlen er som følger:

Komplet FK gevindundervogn, 6706,25

Ekstra fjederben, 1250,-
- Der skal sendes fjederben derned for at slippe for et koloenormt
depositum, derfør købte jeg et par til mig selv, mens mine var dernede

Forhjulslejer og ankerplader, 665,-
- Skulle sendes med mine fjederben derned, men kom aldrig tilbage

Montering af undervognen i første omgang, 800,-

Forhjulslejer, 817,50
- Til erstatning af dem der blev smidt væk

Afmontering af gevindundervognen / Montering af standard ben igen, 937,50
- Forhjulslejer, til brug ved montering af disse, 817,50

Det skæv slidte vinterdæk, 375,-

Alt i alt 12368,75

Og så sidder jeg og spørger mig selv... hvad har jeg fået for de 12368,75?

Næææsten ingenting. Jeg har 2 friske forhjulslejer på, og det er alt. Det
ene forhjulsleje var 2-3 måneder gammelt, da sagen startede.
Så 12368,75 kroner for 1 nyt forhjulsleje synes jeg sq er i overkanten.

FK er en tysk producent, men jeg har købt den gennem en dansk importør.

Hvad har jeg af muligheder for at få handlen trukket tilbage, så jeg kan
få mine penge hjem igen?

Hvor mange af pengene har jeg lovmæssigt krav på at få udbetalt såfremt det
kan lade sig gøre at trække handlen tilbage?

Har I ellers nogle gode idéer/råd til hvad jeg ellers kan foretage mig i
denne sag. Jeg synes ikke selv at jeg kommer ret langt.

--
Mvh Bjørn,
Opel Kadett E 2.0i Club Caravan

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-03 08:47

"Bjørn" <admin[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

<snip>

Er der ikke nogen der kan hjælpe?

Fra : Rune Wold

Dato : 18-08-03 12:04

[klip]

> FK er en tysk producent, men jeg har købt den gennem en dansk importør.

Så gå da efter den danske inportør, istedet fot tyskerne

> Hvad har jeg af muligheder for at få handlen trukket tilbage, så jeg kan
> få mine penge hjem igen?

Du kan vel hæve aftalen med den danske importør, da de er i væsentlig
forsinkelse med den aftalte ydelse

[klip]

> Hvor mange af pengene har jeg lovmæssigt krav på at få udbetalt såfremt det
> kan lade sig gøre at trække handlen tilbage?

Vel først og fremmest alle de penge du har betalt til den danske
importør eller tyskerne igennem den dansle importør

[klip]

> Har I ellers nogle gode idéer/råd til hvad jeg ellers kan foretage
mig > i denne sag. Jeg synes ikke selv at jeg kommer ret langt.

Få en advokat *nu*

/Rune Wold

--
Punani: "poo-na-nee (pü-no-nE)"
Hawaiian (lit. Heavenly flower), derived from pua (blossom);

Fra : Peter G C

Dato : 18-08-03 12:27

"Rune Wold" <news78@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Få en advokat *nu*

- det har han forsøgt - det gik helt galt pga overarbejde....

/Peter

Fra : Rune Wold

Dato : 18-08-03 12:35

klip]

> - det har han forsøgt - det gik helt galt pga overarbejde....

Hvad mener du med det (he he) ?

/Rune Wold

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-03 13:47

> klip]

> Hvad mener du med det (he he) ?

...og for det ikke skal være løgn, har advokaten jeg har forsøgt på oven i
købet snart ferie

Så må jeg jo bare se at få fat i den næst bedste

Fra : Mogens

Dato : 18-08-03 16:15

"Rune Wold" <news78@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Så gå da efter den danske inportør, istedet fot tyskerne

Enig

> [...]
> Vel først og fremmest alle de penge du har betalt til den danske
> importør eller tyskerne igennem den dansle importør

Da advokaten har ferie..., må du sætte dig ned og skrive et velformuleret
brev, som omhandler ovennævnte (den mangelfulde levering samt dit krav). Du
kan "roligt" skrive advokaten på foroven (med kopi til:) - det hjlæper alt
sammen.

Sæt en "sidste dato" (SU) på således, at du lægger pres på importøren - den
dato er ikke langt ud i fremtiden, men nærmere 14-21 dage frem i tiden.

På denne måde har DU forsøgt at gøre noget, hvilket kan anvendes ved en
kommende "retssag", IMO...

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-03 22:35

"Mogens" <dkfritidbilSLET@TESe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dato er ikke langt ud i fremtiden, men nærmere 14-21 dage frem i tiden.
>
> På denne måde har DU forsøgt at gøre noget, hvilket kan anvendes ved en

Det er også så langt jeg er nået med den advokat jeg har konsulteret i dag.

Hvor kort en frist kan man udbede sig? Jeg synes at 2-3 uger er for meget

--
http://www.opelpower.dk - http://www.norgaardsweb.dk

Fra : Mogens

Dato : 19-08-03 05:50

> Det er også så langt jeg er nået med den advokat jeg har konsulteret i
dag.

> Hvor kort en frist kan man udbede sig? Jeg synes at 2-3 uger er for meget

Helt enig.
Med dét forløb, du tidligere har nævnt, bør 14 dage være mere end rigeligt,
IMO...

/Mogens