Støbe stolpesko
Fra : Jens Juul

Dato : 21-08-03 22:59

Hej

Jeg har netop støbt 4 stolpesko fast i den danske undergrund og vil svært
gerne igang med det videre arbejde .............. men hvor lang tid skal
der gå før betonen er afhærdet nok til at jeg kan rumstere med pæle osv ??
Der er brugt en færdigblandet tørbeton.

Der er gravet ud til 90 cm dybde, og så har jeg støbt et stykke perforeret
pvc rør fast med en klump beton i bunden og fyldt røret op og heri
monteret skoene. Nu vil jeg så gerne fylde hullerne op med jord igen, og
begynde monteringen af den pergula skoene skal bruges til ........ men er
altså i tvivl om hvor hurtig jeg kan gå igang. Håber nogen kan hjælpe.

Mvh Jens

Fra : zigge

Dato : 22-08-03 07:05

"Jens Juul" <jens_juul@net.dialog.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg har netop støbt 4 stolpesko fast i den danske undergrund og vil svært
>
> altså i tvivl om hvor hurtig jeg kan gå igang. Håber nogen kan hjælpe.

Begynd du bare lørdag formiddag
Hvis det er muligt lader jeg helst den slags hærde i en uges tid, men jeg
har før været nødt til at gå i gang dagen efter. Er man lidt forsigtig kan
man godt arbejde videre, hvis man undgår at støde ind i stolpeskoene.

Mvh
//zigge

PS.: Drejer det sig om et nystøbt gulv, kan man lægge træplader ud til at gå
på, så man undgår at lave "bremsespor" i overfladen.

Fra : Jens Juul

Dato : 22-08-03 11:21

>Begynd du bare lørdag formiddag
okay - og hvad med hullerne kan man fylde dem op med jord oven på betonen
selv om den ikke er hærdet helt af ??

Mvh Jens

Fra : Tømreren

Dato : 22-08-03 13:05

"Jens Juul" <jens_juul@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> okay - og hvad med hullerne kan man fylde dem op med jord oven på betonen
> selv om den ikke er hærdet helt af ??

Det sker der ikke noget ved,jeg plejer (hvis jeg har travlt) at blande lidt
for meget cement i,så tørrer det hurtigere.
Hvis du ikke er sikker på at det er helt tørt når du går igang igen,så kan
du fiksere dine stolper nede ved jorden ved at skrue en brædder på fra
stolpe til stolpe.
Men det plejer at have brændt godt af på 24 timer.

Mvh
Tømreren

Fra : Calle.

Dato : 22-08-03 14:33

Jens Juul wrote:
> okay - og hvad med hullerne kan man fylde dem op med jord oven på
> betonen selv om den ikke er hærdet helt af ??

Beton hærder alligevel. Det kan endda hærde under vand
--
Calle