Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Programmer på dansk?
Fra : GRISEN

Dato : 18-08-03 23:46

Findes der noget rimelig simpelt på dansk?
Jeg skal bruge et program der kan croppe, ændre størrelse og lignende helt simple funktioner.
Jeg skal også bruge noget, der kan printe 2-9 billeder på et A4 ark.

*
Jan

Fra : P_J

Dato : 18-08-03 23:51

"GRISEN" <grisen@pornotrold.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der noget rimelig simpelt på dansk?

Ja

> Jeg skal bruge et program der kan croppe, ændre størrelse og lignende helt
simple funktioner.

JPEGCrops 0.5.20 beta - Tabsløs beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

> Jeg skal også bruge noget, der kan printe 2-9 billeder på et A4 ark.

MS Word ?

P_J

Fra : emj

Dato : 19-08-03 01:43

On Tue, 19 Aug 2003 00:46:15 +0200, GRISEN <grisen@pornotrold.dk>
wrote:

>Jeg skal bruge et program der kan croppe, ændre størrelse og lignende helt simple funktioner.
>Jeg skal også bruge noget, der kan printe 2-9 billeder på et A4 ark.

WinXP kan udskrive ark med flere billeder efter eget valg. Der kræves
ikke noget program til det.
Hilsen emj

Fra : GRISEN

Dato : 19-08-03 16:28

On Tue, 19 Aug 2003 02:43:01 +0200, emj <emj@stofanet.dk> wrote:

>WinXP kan udskrive ark med flere billeder efter eget valg. Der kræves
>ikke noget program til det.
>Hilsen emj

Jeg kører selv XP, men har ikke fundet den funktion. :-/
Hvor/hverdan?

*
Jan

Fra : John Sahl

Dato : 19-08-03 16:35

GRISEN <grisen@pornotrold.dk> wrote:
> Jeg kører selv XP, men har ikke fundet den funktion. :-/
> Hvor/hverdan?

Markér de billeder du vil udskrive, højreklik på dem og
vælg udskriv. Så kommer der en guide frem til det.

Jeg kan ikke huske om den funktion er en udvidelse til XP
dog.

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Når du er træt af /Tidens Kvinder/

Fra : GRISEN

Dato : 19-08-03 17:13

On Tue, 19 Aug 2003 17:34:42 +0200, "John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

>Markér de billeder du vil udskrive, højreklik på dem og
>vælg udskriv. Så kommer der en guide frem til det.

Supersmart... nogen må ha' smugkigget i en manual.
Takker.

*
Jan

Fra : Kande

Dato : 31-08-03 01:13

GRISEN <grisen@pornotrold.dk> wrote in message news:<c6l2kvo1ki6vnj83hal8ltcl1uc6a56oh2@4ax.com>...
> [...]
> Jeg skal også bruge noget, der kan printe 2-9 billeder på et A4 ark.

Et muligt program til at croppe dine billeder til 3:4 (svarende til
10cm x 15cm) er DigiCropper, http://www.digicropper.com.

Det er ikke dansk men meget meget let at bruge. Jeg brugte normalt et
par minutter pr. billede, jeg skulle have croppet. Med dette program
tager det to sekunder!!!

Kande

Fra : Kande

Dato : 01-09-03 09:37

> [...]
> Findes der noget rimelig simpelt på dansk?
> Jeg skal bruge et program der kan croppe, ændre størrelse og lignende helt simple funktioner.

Vi har lavet et program til at beskære digitale billeder. Programmet
er MEGET simpelt - både i anvendelse og funktionalitet. Se evt.
http://www.digicropper.com

Det kan KUN beskære og kun til ratio 2:3 svarende til standard
fotopapir (10x15, 20x30 osv.).

Kande