Killinger hvor mange ??
Fra : Gitta Og Ole Christe~

Dato : 19-08-03 23:12

Hej
Jeg søger hjælp. hvor mange killinger kan en kat få ?????
vores kat som vi reddede fra en aflivning , er ved at føde og på nuværende
tidspunkt har hun fået 6 killinger ,
og hun er bare stor stadigvæk , kan mærke flere killinger ,
hvor mange killinger kan hun klare
Hilsen
Gitta

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 19-08-03 23:27

Gitta Og Ole Christensen wrote:
> [...]
> nuværende tidspunkt har hun fået 6 killinger ,
> og hun er bare stor stadigvæk , kan mærke flere killinger ,

så vidt jeg husker er der en tommelfingerregel der siger at en hund/kat kan
klare så meget afkom som der er dievorter til.... i visse tilfælde flere
afhængig af instinkt og vilje og næring....
og hvor trist det end er, har naturen en helt naturlig måde at skille sig af
med "overskuddet" på, så i vil i løbet af meget kort tid kunne afgøre om hun
har overskud nok til at klare alle killingerne.....

husk her de første dage at give hende lidt at styrke sig på, samt fodre
hende med et godt og lødigt foder........
mht den styrkende snaps, mener jeg der er nogen herinde der ligger inde med
en god opskrift ( mener det er noget med æggeblomme og fløde og
druesukker??) og ang det lødige foder, kan jeg anbefale Royal Canina Kitten,
der også er til gravide og diegivende katte ;)

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 19-08-03 23:40

Sabina Hertzum wrote:

jeg fandt lige "biblen" (politikkens kattebog) og tjekkede mine facts ;)

> så vidt jeg husker er der en tommelfingerregel der siger at en
> hund/kat kan klare så meget afkom som der er dievorter til.... i
> visse tilfælde flere afhængig af instinkt og vilje og næring....

ifølge biblen har hunkatten vist 8 vorter, dog vil de tættest på forbenene
ikke give ret godt......

> og hvor trist det end er, har naturen en helt naturlig måde at skille
> sig af med "overskuddet" på, så i vil i løbet af meget kort tid kunne
> afgøre om hun har overskud nok til at klare alle killingerne.....

ifølge biblen skriver de at i løbet af de første par dage vil de svageste i
kuldet have skilt sig ud.....
de skriver også (citat)
selvom det for de fleste vil være ubehageligt at skulle opkaste sig til at
være dommer over liv og død, må det alligevel være bedre at tynde ud i
flokken, mens killingerne er nyfødte, end det er at se en stor flok magre,
månedgamle killinger der ikke rigtig trives fordi de har været for mange om
modermælken......
(citat slut)
hvis i vælger at tynde ud, så vær opmærksom på brystbetændelse, da hun godt
kan få en overproduktion af mælk ;)

> [...]
> mht den styrkende snaps, mener jeg der er nogen herinde der ligger
> inde med en god opskrift ( mener det er noget med æggeblomme og fløde

tjekkede lige "biblen" hvor de anbefaler en druesukker/flødesnaps til
missemor undervejs ;)

> og ang det lødige foder, kan jeg anbefale Royal
> Canina Kitten, der også er til gravide og diegivende katte ;)

husk iøvrigt at have både mad og vand og bakken inden for kort afstand fra
fødekassen, så missemor ikke skal forlade miverne for lang tid af gangen ;)
og hvis det kan lade sig gøre så skift underlaget under hende og miverne, så
de ikke ligger og er fugtige ;) men gør det hurtigt ;)
iøvrigt skulle der have stået royal canin*G*

Fra : Louise Viborg

Dato : 20-08-03 06:50

1-2 æggeblommer pisket sammen med 13% kaffefløde og 1 spsk druesukker.

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare i uge 46

Fra : Gitta Og Ole Christe~

Dato : 20-08-03 07:26

TAK , har givet hendet det , nu er der 12 stk alle stortrives , men hun har
jo kun 8 dievorter , så jeg har byttet lidt rund på killingerne ,ingen af
dem er nogle skravl ,
min ene hund " Tæve" har lagt hele natten ved siden af kassen og Pandora
hjælper gerne hende )) , det sjove er at Cosmos lader hende gøre det ,
det skal lige siges at Pandora altid er tante her i huset når der er
hundehvalpe , så nu har hun noget at se til både hundehvalpe der er 14 dage
gamle og så killingerne.

Gitta

Fra : Louise Viborg

Dato : 20-08-03 07:38

Hej Gitta!
Det var da et kæmpe kuld! Tillykke med dem! Det er dejligt de har det
godt.
Det vil være en god ide at veje dem hver dag i starten og se om de
tager ordentligt på. Ellers må du hjælpe lidt til med noget
mælkeerstatning
Du får da godt nok liv i huset om nogle unger, både med hundehvalpe og
killinger *G*

Held og lykke med dem

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare i uge 46

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 20-08-03 11:08

Gitta Og Ole Christensen wrote:
> TAK , har givet hendet det , nu er der 12 stk alle stortrives , men
> hun har jo kun 8 dievorter , så jeg har byttet lidt rund på
> killingerne ,ingen af dem er nogle skravl ,

halløj en ordentlig omgang ;) tillykke med dem ;)
hvad blev beslutningen omkring modermælkserstatning??

> [...]
> huset når der er hundehvalpe , så nu har hun noget at se til både
> hundehvalpe der er 14 dage gamle og så killingerne.

dejligt med en ekstra pote til at hjælpe ;)

Fra : Louise Hansen

Dato : 20-08-03 11:13

> TAK , har givet hendet det , nu er der 12 stk

WOW!! 12 store fine killinger??? Det var da et ordentligt kuld -
tillykke med det! Jeg håber da, at I klarer at holde liv i alle 12
og håber også, at I vil skrive lidt om, hvordan det videre går de små
totter!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Camilla Baird

Dato : 19-08-03 23:27

> [...]
> tidspunkt har hun fået 6 killinger ,
> og hun er bare stor stadigvæk , kan mærke flere killinger ,

Jeg har hørt om et kuld på 13 killinger - nogle blev placeret ved en
plejemor, så alle 13 overlevede.

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Birgitte

Dato : 20-08-03 08:54

"Gitta Og Ole Christensen" <occ@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nuværende
> tidspunkt har hun fået 6 killinger ,
> og hun er bare stor stadigvæk , kan mærke flere killinger ,

Vores MCO Kira fik 11 killinger sidste år, men naturen udskilte selv og 6
stærke individer blev tilbage.
Det var ydermere en førstegangsfødsel, der blev klaret på under 2 ½ time, og
midt i en flytning.
Mvh Birgitte
www.truetrust.dk