Endelig blomster!
Fra : Helle Frederiksen

Dato : 18-08-03 12:54

Hejsa!

Ja, jeg er så en af dem, der sætter utrolig stor pris på levende planter og
flotte, duftende, farvestrålende blomster. Men med to raserende, altædende
bæster i huset, så har jeg desværre måtte indse, at det er ting, der ikke
lige går så godt i spænd (synes jeg....der er sikkert to, der ikke er helt
enige med mig)!

Men så var det jo, at jeg fik et lyst indfald (hrm, hrm......det sker
faktisk af og til ;-D). Så min bedre halvdel blev fluks beordret i
værkstedet for at fremstille en lang smal hylde (ca. 80 x 10 cm). Den blev
derefter sat op på væggen med et par dekorative hyldeknægte i kattesikker
højde. Ovenpå hylden blev placeret 3 høje, smalle vaser (beregnet til en
enkelt blomst).

Så nu har jeg simpelthen været nede og købe nogle store, flotte liljer (som
jo er giftige for katte), og placeret dem på min nye hylde . Og det er
bare rigtig flot og dekorativt. Nærmest et 3-D maleri med duft, hvor man kan
ædre motiv som man synes .

Jeg synes bare lige jeg ville dele min begejstring med jer! Og ideen er
tilladt at kopiere, hvis man skulle have lyst til det .

M.v.h.

Helle Frederiksen.

Fra : Nina Sørensen

Dato : 18-08-03 16:07

> [...]
>
> Jeg synes bare lige jeg ville dele min begejstring med jer! Og ideen er
> tilladt at kopiere, hvis man skulle have lyst til det .

Kunne godt tænke mig at vide ... hvad er "kattesikker højde"?
Tror ikke at det begreb findes hos mig....

Med venlig hilsen
Nina Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Camilla W. Pedersen

Dato : 18-08-03 17:38

Hej.

Min kat spiser desværre også potteplanterne. Jeg har kun 2 tilbage, en der
hedder Oskar, som somme tider får gravet sit jord op, men ellers får lov til
at blive stående, og en anden som ikke hedder noget, som får lov til at
blive stående.
Et godt tip er at lægge løgstykker op i urtepotten, kattene kan ikke lide
lugten af løg, og efter ca. en uge holdt min kat op med at grave i jorden
ved planterne.

Med venlig hilsen Camilla.