Stakkels killing
Fra : Britta Larsen

Dato : 17-08-03 17:57

Hej alle sammen :)

Ja jeg havde 2 katte indtil for 1 time siden hvor en person stoppede op her
uden for vores have (der er et bus stoppe sted) og vuptig ½ time sener vadet
der en rød/hvid han killing rundt i vores stue (åbne vinduer og vores katte
er i løbegård), den så meget forviret og omtåget ud (klart nok personen
havde fuld skrue på anlæget i bilen). Den var også meget sulten og den ser
ikke ud til at være mere end 10 uger vuderet ud fra vores den anden killing
vi har.
Har ondt af den stakkels killing der er blevet smidt ud af sin familie på
den måde
Jeg har taget den ind og nu må vi se hvad de andre siger til den, hvad kan
jeg engentlig stille op med den?
Være glad for endnu en dyr der vil nusses og pusse om ;) eller hvaD?
Det er trist at de finder sted, havde jeg vist det var den personen havde
gang i, ja hvad havde jeg ikke gjorde ved personen.
Skal nok frem skaffe et par billeder af det lille kræ.

Hilsen

--
Britta Larsen
--

www.smilly.dk

Fra : dpl

Dato : 17-08-03 18:05

Hej Britta!
Dejligt at du gider tage dig af det lille kræ. Vi bor ved en rasteplads
på vej mod Rødby-færgen, og her dumpes ofte diverse katte og killinger,
helt ned til 5-6 uger gamle. Det er til at blive frygtelig vred over!

Du kan selvfølgelig beholde den, hvis det går mellem den og dine andre
katte, eller du kan aflevere den på nærmeste internat. Sidst men ikke
mindst kan vi sætte den på vildkat-hjemmesiden, og prøve at få den
formidlet ud til en ny familie, hvis du har lyst?

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Britta Larsen

Dato : 17-08-03 18:13

"dpl" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mindst kan vi sætte den på vildkat-hjemmesiden, og prøve at få den
> formidlet ud til en ny familie, hvis du har lyst?

Hej Dorthe.

Jeg tror jeg venter og ser hvad der sker mellem vores og den killing :)
Syntes den har haft nok omveltninger bare ved sådan en oplevelse, men ellers
har jeg nok selv et sted i familien der kan have plads til en til kat :) men
har ikke noget imod en til kat :)

Lige nu går de bare rundt og snuser til hinaden og vores hankat er blevet
reserveret lige som med den første killing vi har :)

Hilsen

Britta Larsen

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 17-08-03 18:21

>Ja jeg havde 2 katte indtil for 1 time siden hvor en person stoppede op
her
> uden for vores have

Pyyyyh - sikken en indledning .. Jeg var sikker på at konklusionen på mailen
var "men nu har jeg kun een" .. gys ..

Nå - så slemt var det jo ikke .. Held og lykke med beslutningen om fremtiden
... Måske har den lille mis fundet sig et nyt hjem ???

Hilsen Pia

--
Pia@lihme.com
Look at my quilts, cats and other stuff :

Fra : Katja Lykkegaard And~

Dato : 17-08-03 18:40

"Pia Lihme Petersen" <Pia@lihme.com> skrev i en meddelelse
> her
> >

> Pyyyyh - sikken en indledning .. Jeg var sikker på at konklusionen på
mailen
> var "men nu har jeg kun een" .. gys ..
>
> Hilsen Pia

Sådan havde jeg det også.
Men stakkels lille mis, at nogen kan opføre sig så ansvarsløst over for
andre levende væsner.

Hilsen Katja

Fra : Louise Hansen

Dato : 17-08-03 18:58

> [...]
> ikke ud til at være mere end 10 uger vuderet ud fra vores den anden killing

Uh, sådanne historier kan gøre mig VIRKELIG harm! Hvor er nogle
mennesker dog bare tankeløse - de har ingen respekt for andre levende
væsner, for det jo "bare dyr"!

Men godt, at du tog dig af den lille killing, og at han nu kan få et
godt og trygt hjem hos en familie, der holder af ham. Held og lykke med
det lille pus fremover! Har du overvejet et navn til den lille fyr?

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Britta Larsen

Dato : 17-08-03 20:07

"Louise Hansen" <lady_of_atlantisKATTE@BAKKEyahoo.com> skrev :

> [...]
> godt og trygt hjem hos en familie, der holder af ham. Held og lykke med
> det lille pus fremover! Har du overvejet et navn til den lille fyr?

Hej Louise.

Jeg tror han skal hedde Emil :) og så har jeg en Mille og en Billy, det skal
nok komme til at lyde godt :)

Hilsen

Britta Larsen

Fra : Britta Larsen

Dato : 17-08-03 20:10

Er der nogen der ved hvor gammel en killing kan være når der stadig sidder
rester af navlestrengen på "maven af den"?
Den har de mest kære store blå øjne og den er så nusser :)

Hilsen

Britta Larsen

Fra : Nina El Falaki

Dato : 17-08-03 20:33

Sidder der navlestreng tilbage, så er killingen vel 1-2 uger.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Britta Larsen

Dato : 17-08-03 20:35

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev i en meddelelse
> Sidder der navlestreng tilbage, så er killingen vel 1-2 uger.
>
> --
Hej Nina ;)

Bare rolig så ung er den nu heller ikke, det er indtøret navlestregn der
sidder tilbage, der er vel 2 mm. altså man kan mærke der sidder lidt
tilbage. Det gjorde der ikke på den anden der kun var 11 uger da vi fik
hende.

Hilsen

Britta Larsen

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 17-08-03 20:40

> [...]
> rester af navlestrengen på "maven af den"?
> Den har de mest kære store blå øjne og den er så nusser :)

MEGET UNG. Omkring et par uger.
Men er du sikker på at det er det? prøv at beskrive det lidt nærmere.
Har den motorikken i orden eller virker den usikker på sine ben?

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Britta Larsen

Dato : 18-08-03 14:06

det var sådan en rund dims der sad helt ind til kroppen på den og godt fast,
men fik den af :)

Men tror aligevel at den ikke er mere en højest 10 uger, men hvad kan jeg
gøre for at minske risikoen for at vores nu kasteret hankat ikke begynder at
afmærke hele huset igen ? stille endnu en kattebakke op ?

Hilsen

Britta Larsen

Fra : Nina Sørensen

Dato : 18-08-03 16:06

> [...]
> gøre for at minske risikoen for at vores nu kasteret hankat ikke begynder at
> afmærke hele huset igen ? stille endnu en kattebakke op ?

Synes du skal se tiden an. Ikke to katte er ens, og derfor heller ikke
reaktionerne. Lad som om at den lille nye da er det mest naturlige i
verden og har været der i 100 år. Men hav selvfølgelig et øje på dem
indtil du er sikker på at det fungerer.

Med venlig hilsen
Nina Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 17-08-03 20:39

> [...]
> gang i, ja hvad havde jeg ikke gjorde ved personen.
> Skal nok frem skaffe et par billeder af det lille kræ.

Jamen det lyder da som om du har fået en ny ven

Giv du ham et ekstra nus og fortæl de andre at der er kærlighed til alle

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk