Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Panoramaoptagelser, hvordan?
Fra : Flemming Qvist

Dato : 05-04-01 22:50

Det er spændende at lave panoramaoptagelser med digitalkamera. Det er heller
ikke så svært at sætte de enkelte optagelser sammen vha. et
billedredigeringsprogram, men det er muligt at se samlingen mellem 2
optagelser. På andre panoramaoptagelser er der ikke synlige overgange mellem
optagelserne, hvordan gør man det? Kan du give mig, og andre en forklaring
på det?

Flemming Qvist

Fra : Alexander

Dato : 05-04-01 23:43

"Flemming Qvist" <f_qvist@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Det er spændende at lave panoramaoptagelser med digitalkamera.

Jeg vil stærkt anbefale at have digitalkameraet på et stativ, når der
laves panoramaoptagelser eks. 90 grader

Og så bliver resultatet virkelig flot

Nu spørger du sikkert hvad et stativ koster: Jeg købte det letteste:
HAMA profil 71 made in Germany

Fra : claus persson

Dato : 06-04-01 08:13

canons powershot g1 har en indbygget panorama funktion, samt medfølger
quicktime vr til at lave panorama optagelser, dette kamera leverer efter min
mening det letteste, hurtigste og flotteste resultat.
Man kan også samle billederne i photoshop.
jeg har arbejdet lidt med quicktime vr, her kan man enten lave én lang fil i
photoshop med de 12 eller 24 billeder man har taget eller man kan benytte
den indbyggede "stich" funktion, det bedste resultat får man dog ved at lave
én lang fil i photoshop, dvs. man skal altid tage panorama billeder på
stativ(hvis det er en serie påflere billeder) og helst et stativ der har
punkt inddelinger(12)

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 06-04-01 17:47

"Flemming Qvist" <f_qvist@get2net.dk> wrote in message news:DH5z6.404$IB4.21720@news.get2net.dk...
> Det er spændende at lave panoramaoptagelser med digitalkamera. Det er heller

Kunne ikke give dig mere ret

Prøv at chekke www.panoguide.com - de har nogen rigtig gode tips - og de har anmeldelser af faktisk samtlige softwarepakker til
formålet.

// Steffen