Autosignatur mørk i Outlook 2000
Fra : Erik M M

Dato : 20-08-03 13:23

Hej alle

Er der nogen der ved hvorfor autosignaturen ligesom bliver mørk under
signaturteksen (nærmest som om der er lagt en formatering over)

Kan man i så fald fjerne den mørke baggrund i autosignaturen idet det jo
ikke ser særligt godt ud???

Systemet er en Win98 med Office2000, begge programmer fuldt opdateret.

MVH
Erik M M

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-08-03 13:34

Erik M M skrev:

> Er der nogen der ved hvorfor autosignaturen ligesom bliver
> mørk under signaturteksen (nærmest som om der er lagt en
> formatering over)

Hvilket mailformat bruger du?

> Kan man i så fald fjerne den mørke baggrund i autosignaturen
> idet det jo ikke ser særligt godt ud???

Hvis du sender i ren tekst, behøver du ikke at bekymre dig om
formateringen - her er det alene modtagerens opsætning der afgør
udseendet.

Sender du i HTML, kan du selv bestemme farver, skrifttyper og
størrelser for signaturen. Det rettes samme sted som selve
signaturen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Greenwich nedrig gang: Ny Delhi (GMT +5.5), Badutspring By (GMT

Fra : Erik M M

Dato : 20-08-03 14:07

> Hvilket mailformat bruger du?

Jeg har prøvet med Rich text, plain text og HTML men alle giver det samme
resultat.

> Hvis du sender i ren tekst, behøver du ikke at bekymre dig om
> formateringen - her er det alene modtagerens opsætning der afgør
> udseendet.

Jeg har også prøvet med forskellige opsætninger ved modtageren af mailen.

> Sender du i HTML, kan du selv bestemme farver, skrifttyper og
> størrelser for signaturen. Det rettes samme sted som selve
> signaturen.

I know, men takker.

MVH
Erik M M

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-08-03 14:27

Erik M M skrev:

> Jeg har prøvet med Rich text, plain text og HTML men alle
> giver det samme resultat.

O.k. Giver det også samme resultat for modtagerne? Du må gerne
sende mig en mail hvis du er i tvivl om hvordan det ser ud "i den
anden ende".

> Jeg har også prøvet med forskellige opsætninger ved modtageren
> af mailen.

Hvad er det præcis du er ude efter? Er det at få det mørke væk fra
din egen skærm eller få det væk fra andres (dine modtageres)
skærme?

Fra : Erik M M

Dato : 21-08-03 08:59

> O.k. Giver det også samme resultat for modtagerne? Du må gerne
> sende mig en mail hvis du er i tvivl om hvordan det ser ud "i den
> anden ende".

Hvis hun selv sender til sig selv, eller til sin chef får han en mail hvor
hendes signatur er mørk (Win98+Off2K), men sender hun til mig (WinXP+OffXP)
er den væk.

> Hvad er det præcis du er ude efter? Er det at få det mørke væk fra
> din egen skærm eller få det væk fra andres (dine modtageres)
> skærme?

Få det væk fra modtagerens skærm, at det er mørkt ved hende er ligegyldigt,
bare modtagerene ikke får det.

Måske det er en opsætning et eller andet sted der laver det, synes bare jeg
efeterhånden har været hele vejen rundt men hat måske overset et eller
andet, det kan jeg ikke garantere.

Fra : Erik M M

Dato : 21-08-03 13:56

Har fået det til at virke, takker mange gange for hjælpen.

MVH
Erik

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-08-03 14:03

Erik M M skrev:

> Har fået det til at virke, takker mange gange for hjælpen.

Hvordan gjorde du? (Andre kan have glæde af svaret).

NB: Svar venligst under det du citerer, og klip unødvendige citater
væk.