Billige multifunktionsmaskiner HP/Lexmark/~
Fra : Thomas Frandzen

Dato : 20-08-03 10:25

Halløjsa allesammen..

Jeg er blevet sendt på research af et familiemedlem, for at finde en billig
men acceptabel Multifunktionsmaskine...

I denne uge ser jeg så, at El-giganten har HPs PSC1210 og Lexmarks X74 til
ca. 800,-/stk. og Epsons CX3200 til 1300,-..

Oprindeligt var jeg rimelig hooked på 1210eren, men ifølge en anmeldelse af
den på Cnet har den tilsyneladende visse farveproblemer, både hvad angår
print og, i dette tilfælde nok så vigtigt, scan.. Hvordan er erfaringerne
med X74eren og den lidt dyrere Epson? Jeg har ikke haft en Epson siden de
glade Commodore-dage i slutfirserne, så jeg aner ikke hvordan de har
udviklet sig m.h.t. printkvalitet og scannere som sådan.. Lexmark plejer at
være okay stabilt, men er billedkvaliteten eksempelvis også i orden på den
billige model X74?

Lad mig høre hvad i synes - nok er 800,- billigt, men trods alt ikke gratis,
så hvis det ikke er i orden må jeg jo finde anbefale en dyrere model.. Og
hvad skulle det i så fald være for en? (under 1400)

-Thomas
http://www.fzc.dk/thomas/

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 20-08-03 11:48

Thomas Frandzen wrote:
> I denne uge ser jeg så, at El-giganten har HPs PSC1210 og
> Lexmarks X74 til ca. 800,-/stk. og Epsons CX3200 til 1300,-

Jeg har denne og er meget tilfreds:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1484618013

> Oprindeligt var jeg rimelig hooked på 1210eren, men ifølge en
> anmeldelse af den på Cnet har den tilsyneladende visse
> farveproblemer, både hvad angår print og, i dette tilfælde nok så
> vigtigt, scan.

Det har jeg ikke hørt før, men mine forældre har en OfficeJet
K60 og er også fuldt tilfredse,
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1484607896
(K60 findes ikke mere)

min kammerat har en PSC 750 og er også fuldt tilfreds:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1484608061

samt en anden bekendt har den omtalte PSC 1210 og
jeg har endnu ikke hørt noget dårligt om den, jeg mener
de købte den i Netto for et par måneder siden!

> Hvordan er erfaringerne med X74eren

Jeg har desværre ingen erfaringer med denne model.
http://www.lexmark.com/Canada/printers/inkjet/X74/

> og den lidt dyrere Epson?

Jeg kender desværre heller intet til Epson.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1484598015

> Lexmark plejer at være okay stabilt, men er billedkvaliteten
> eksempelvis også i orden på den billige model X74?

Det kommer nok an på hvad du mener, altså om det er
scanningen eller udskriften. Jeg tror ikke udskriften er i top,
men scanningen bør være tilfredsstillende. Selvom det egentlig
ser ud til at være modsat på ovenstående link, jeg tænker her
på specifikationerne for scan og print.

> Lad mig høre hvad i synes - nok er 800,- billigt, men trods
> alt ikke gratis, så hvis det ikke er i orden må jeg jo finde anbefale
> en dyrere model.

Jeg kender kun en enkelt af de nævnte modeller, men personligt
ville jeg vælge en større/dyrere model.

> Og hvad skulle det i så fald være for en? (under 1400)

Jeg har anbefalet den model jeg selv har, men prøv at find nogle
reviews på google.com, fx:
http://hardwarecentral.dealtime.com/xPR-Epson_Stylus_CX3200

Jeg søgte på google sådan her http://shor.ter.dk/526810350

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Thomas Frandzen

Dato : 20-08-03 14:33

"Mikael Nørrelund Andersen" <nospam@mikael-noerrelund.dk> skrev i en
meddelelse news:3f4351c5$0$48896$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det har jeg ikke hørt før, men mine forældre har en OfficeJet
> K60 og er også fuldt tilfredse,

Undrede faktisk også mig lidt - HP plejer at lave ganske habile scannere..
Det ser nu også ud til, at det kun er 1210eren - vel nok noget af det
billigste HP på markedet - der lider af dette problem..

X5150eren ser okay ud, men ifølge denne test er 1210eren tilsyneladende
bedre (og billigere)?
http://hardware.earthweb.com/peripherals/article.php/2183971

Og tak for svaret, iøvrigt

-Thomas
http://www.fzc.dk/thomas/

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 20-08-03 16:32

Thomas Frandzen wrote:
> X5150eren ser okay ud, men ifølge denne test er 1210eren
> tilsyneladende bedre (og billigere)?
> http://hardware.earthweb.com/peripherals/article.php/2183971

De kan ikke lide kvaliteten i tekstudskrifterne, jeg syntes de
er helt fine, men de har ret i, at farveudskrifter i rigtig god
kvalitet tager lang tid. Jeg syntes dog resultatet er ret godt.

> Og tak for svaret, iøvrigt

Intet problem :)

--
Mvh.