SUK!! Hvilken HD ??
Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 18-08-03 19:43

Hej unge knejte

Hjælp en gammel gubbe med at finde en HD.

Har kikket på flg. fra edbpriser :
DeskStar 180GXP 120GB 2MB / 8,5ms / 7200 RPM / IDE100 / 1
Year 773 kr. 6,4 kr
DiamondMax Plus 9 120GB 2MB / 8ms / 7200RPM / IDE133 / 2
Years 776 kr. 6,5 kr.

Barracuda 7200.7 120GB 2048KB / 8,5ms / 7200RPM / IDE100 / 1 Year
732 kr. 6,1 kr.

Hvilken er at foretrække mht. ydelse /stabilitet/holdbarhed/ støj ????

Har hørt gode ting om Barracuda og dårlige om Deskstar ???

Er det ikke ligefedt om det IDE100 eller IDE133 (mit bundbrædt understøtter
IDE133)??

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 18-08-03 23:08

[SANTA]-Cinnober wrote:
> Hvilken er at foretrække mht. ydelse /stabilitet/holdbarhed/ støj ????

Hvis du ikke har raid i tankerne ville jeg holde mig til Barracuda

> Er det ikke ligefedt om det IDE100 eller IDE133 (mit bundbrædt
> understøtter IDE133)??

Det er underordnet. Det er en begrænset forøgelse du får ved IDE133.

mvh
Henning

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 18-08-03 23:34

"[SANTA]-Cinnober" <cinnober@cinnoberworld.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
/ 2
> Years 776 kr. 6,5 kr.
>

> Barracuda 7200.7 120GB 2048KB / 8,5ms / 7200RPM / IDE100 /

Jeg har en forkærlighed for Western Digital :

En WD Caviar 1200JB står i 929 hos shg.dk
SØGETID: 8.9 ms
HASTIGHED: 7200 RPM
CACHE: 8192 KB
REKLAMATIONSRET: 24 Mdr.
Producenten giver yderligere 12 Mdr

alt taget fra shg.dk

Jan Rasmussen

Fra : Jonny Jensen

Dato : 19-08-03 00:28

Fra : Jonny Jensen

Dato : 19-08-03 00:32

> Jeg har en forkærlighed for Western Digital :
>
> En WD Caviar 1200JB står i 929 hos shg.dk

Ja, og til 889,- hos PC-Focus...

http://www.pcfocus.dk/shop/default.asp!setlng=1*productid=1332

Arbejder du for shg.dk siden du anbefaler en af de dyreste på top10'en ;)

Er ellers helt enig, WD laver rigtig gode diske til pengene, og de er jo
også hurtige. Dog ligger støjen ca middel, hvorimod Seagates sløve (og
ustabile) diske er meget stille... Det er meget forskelligt hvad du skal
bruge diskene til, som tommelfingerregel (imo) WD for performance (eller
godt allround produkt), Seagate for max støjsvag og ikke de vilde
ydelseskrav, Maxtor til backup.

Jonny.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 19-08-03 14:11

"Jonny Jensen" <jonny_jensenNOSP@Mmail.dk> skrev i en meddelelse
> Arbejder du for shg.dk siden du anbefaler en af de dyreste på
top10'en ;)

Nej jeg kiggede slet ikke på edbpriser. Jeg har haft gode oplevelser
med shg, derfor refererer jeg til dem. Jeg er ikke ansat hos der, men
tog gerne et job der :)

Måske er jeg en kylling, men de 40 kroner giver jeg gerne for lidt
tryghed :)

Jan Rasmussen

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 19-08-03 07:25

"[SANTA]-Cinnober" <cinnober@cinnoberworld.dk> skrev i en meddelelse
> DiamondMax Plus 9 120GB 2MB / 8ms / 7200RPM / IDE133 / 2
> Years 776 kr. 6,5 kr.

Ud fra de quotede specs er ovenstående jo den bedste, mener også at den har
fået nogen rigtigt gode anmeldelser hos www.storagereview.com

Men generelt set kan det være ligegyldigt hvilken model du køber (så længe
det ikke er IBM ;) )

Fra : Søren Andersen

Dato : 19-08-03 10:01

Jeg kører pt systemer med både Maxtor Diamond 9 (fluid), IBM 120gxp og
Western-digital caviar (sp.edition = 8mb buffer).
Det er alle 7200 spin diske , maxtoren har ide133 de andre ide100.

Jeg kan kun sige godt om IBM disken, har kørt med et hav af dem i mange år
uden problemer. De virker meget hurtige.
Man kan høre dem, men lyden er ikke grim, synes jeg :)

Maxtor'ne er jeg ikke vild med. De virker halv-sløve og støjer også mere end
jeg havde forventet af noget der hed "fluid" lol.

WD har jeg ikke kørt med i over 6 år. Men nu skulle det prøves. Den nye WD
er hurtig og nogle gange kan man få glæde af den store cache.
Dog har den stadig den typiske "blik agtige" WD lyd , omend den er mere
afdæmpet end sine forgængere.

Fra : BTH [2600]

Dato : 19-08-03 11:59

Søren Andersen wrote:
> Maxtor'ne er jeg ikke vild med. De virker halv-sløve og støjer også
> mere end jeg havde forventet af noget der hed "fluid" lol.

Vil mene at du har en defekt disk så... jeg kører pt. med 2 maskiner med 6x
(12 i alt) DiamondMax Plus 9 120GB Fluid 8MB 7200RPM IDE133 og de siger ikke
en lyd, og de kører perfekt.

Til gengæld kunne jeg aldrig drømme om at købe IBM, deres dage som producent
af ordentlige harddiske er forbi, og har været det i et par år...

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-03 14:52

BTH [2600] wrote:

> Til gengæld kunne jeg aldrig drømme om at købe IBM, deres dage som producent
> af ordentlige harddiske er forbi, og har været det i et par år...

Kunne det evt. skyldes at IBM solgte deres harddisk-afdeling til Hitachi
for et år eller to siden, og derfor ikke producerer harddiske mere?