Anbefaling af tv-kort
Fra : 2mas

Dato : 15-08-03 09:18

Hejsa, jeg skal til at have et tv-kort, men jeg ved intet om disse. Jeg
regner med et kort til omkring 500 kr., men hvad kan i anbefale?

Fra : Thomas D. Kryger

Dato : 15-08-03 13:19

"2mas" <2mas@caseworld.dk> wrote in message
> Hejsa, jeg skal til at have et tv-kort, men jeg ved intet om disse. Jeg
> regner med et kort til omkring 500 kr., men hvad kan i anbefale?

Hejsa

Jeg har lige købt et Pinnacle Studio PCTV til 575,- hos SHG
http://www.pinnaclesys.com/ProductPage_n.asp?Product_ID=6&Langue_ID=2

Det virker faktisk rigtigt godt. Det er inkl. fjernbetjening.

For små 200,- mere kunne man få en version med radio....

(Du kan se hvad jeg bruger det til her: http://www.krygerweb.dk/hec/)

mvh
Thomas D. Kryger
www.akvariet.dk

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 15-08-03 13:52

2mas wrote:

> Hejsa, jeg skal til at have et tv-kort, men jeg ved intet om disse. Jeg
> regner med et kort til omkring 500 kr., men hvad kan i anbefale?

Det eneste jeg kan anbefale er, at du læser manualerne fra de enkelte
producenter og vurderer om det medfølgende software ser fornuftigt ud
til dit behov.

Hvad de tekniske faciliteter angår, vil det være fornuftigt at købe et
kort med NICAM lyd hvis du skal optage fra tuneren og ikke bare bruge
det til at se tv med. Ifølge forskellige indlæg i
news:dk.edb.videoredigering (som i øvrigt ikke er den rigtige gruppe til
et tv-kort, nok snarere news:dk.edb.grafikkort da tv-kort arbejder
sammen med grafikkortet), fungerer NICAM stereo ikke odentligt i f.eks.
Cinergy kort.

/klaus

Fra : Mr bob

Dato : 15-08-03 15:14

Jeg kan klart anbefale Asus fm tv kort!!

kig på det! det er NICE!

Fra : Hindkaer

Dato : 16-08-03 16:50

Pinnacle TV-kort eller Hauppauge TV-kort er efter min mening gode bud.

Jeg har selv et Hauppauge-kort der efterhånden er 5 år gammelt... jeg kan
stadig downloade det nyeste software fra Hauppauge´s webside - det passer
til dem alle! Efter min mening en lækker detalje (man bliver ikke ladt i
"stikken" fordi sit hardware er gammelt).

/hindkaer