Lydkort med digital ud (Kun stereo) - Kan ~
Fra : Doktoren

Dato : 14-08-03 02:17

Hej
Jeg har et Trust 511 (5.1 sound expert digital surround) lydkort
liggende, som jeg ikke bruge. Jeg købte det da jeg gerne ville kunne
se mine film med 5.1 surround. Kortet understøtter desværre kun 5.1 i
analog ikke den digital udgang... kan det passe...? Jeg troede at når
der var coax ud, så kunne det også sende 5.1 signalet, men det er vist
ikke muligt. Er der nogen der ved om der er en vej ud af dette
problem - ellers har jeg et lydkort til overs, som jeg ikke kan bruge
til noget som helst... (det er ca. 4 måneder siden jeg købte det, så
jeg kan ikke bruge min returret :( )

--
Lars Koch Hansen
Odense

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 14-08-03 08:28

"Doktoren" <REMOVElkh79@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> problem - ellers har jeg et lydkort til overs, som jeg ikke kan bruge
> til noget som helst... (det er ca. 4 måneder siden jeg købte det, så

Så vidt jeg kan se, burde det kunne sende 5.1 signalet (AC-3) ud gennem den
digitale udgang.

Har du enablet SPDIF i driveren?

VH
Henrik

Fra : Doktoren

Dato : 14-08-03 10:41

> Så vidt jeg kan se, burde det kunne sende 5.1 signalet (AC-3) ud
gennem den
> digitale udgang.
>
> Har du enablet SPDIF i driveren?

Ja, men den giver kun mulighed for et stereo signal :(

Fra : Gismo

Dato : 14-08-03 10:53

> gennem den

> Ja, men den giver kun mulighed for et stereo signal :(

Har du prøvet at lade din reciver decode signalet ?

Gismo

Fra : Doktoren

Dato : 14-08-03 11:54

> Har du prøvet at lade din reciver decode signalet ?

Ja, og der var det også kun stereo, men lydkortsdriveren giver kun
muligheden for at man kan vælge stereo via den digitale indgang :-?
Lidt underligt....

Fra : Michael Thomsen

Dato : 14-08-03 12:10

> Ja, og der var det også kun stereo, men lydkortsdriveren giver kun
> muligheden for at man kan vælge stereo via den digitale indgang :-?
> Lidt underligt....

Nej det er ikke underligt

I et "rigtigt" stereo signal gemmer der sig AC3 signal (5.1), men det kræver
en dekoder for at få det frem.

"rigtigt" = Ikke mp3, og andre komprimerede signaler

Mvh Michael