Soltek Micro PC - søger kommentarer.
Fra : Peter Holm

Dato : 13-08-03 21:10

Hejsa,
jeg overvejer at sammensætte en af disse flotte Soltek micro pc'er til min
veninde.
http://www.soltek.de/English/product/QBIC/EQ3000.htm

Jeg tænker på at stoppe den med en Celeron 1800, Seagate 80 GB, DVD-drev,
256MB DDR RAM.

I alt kan det gøres for 3500,-

Hvad synes I om sådan en maskine?

PS. Der skal IKKE spilles på maskinen. Den er til internet, teskt og
billedbehandling.

Peter Holm
phc@mail1.stofanet.dk
http://home1.stofanet.dk/phc/

Fra : Tony

Dato : 13-08-03 22:03

> [...]
> http://www.soltek.de/English/product/QBIC/EQ3000.htm
>
> Jeg tænker på at stoppe den med en Celeron 1800, Seagate 80 GB, DVD-drev,

Det ser flot ud - hvordan kan du gøre det for 3500?

Til dig (og andre) der er nysgerrige omkring minicomputere er der en fransk
side her: http://www.barbones.com/index.php?page=barbone
Der er links til mange små kabinetter.

Tony

Fra : Flemming Joensson

Dato : 13-08-03 23:10

"Tony" <mynsterman@NOSPAMhotmail> wrote in

> Det ser flot ud - hvordan kan du gøre det for 3500?

Hos SHG.dk kan du fylde følgende i:

Soltek QBIC EQ3000W Barebone PC, P4/533 1.999,00
Celeron 1800 MHz, Sokkel478 505,00
Kingston DDR2100, 256 MB 399,00
Seagate Barracuda 7200.7 80GB, 7200/2048 639,00

Varebeløb inkl. moms: DKK 3.542,00

Dertil skal så lægges fragt. Men ja, en glimrende maskine til en yderst
rimelig pris.

> Til dig (og andre) der er nysgerrige omkring minicomputere er der en
> fransk side her: http://www.barbones.com/index.php?page=barbone
> Der er links til mange små kabinetter.

Jep, og der findes også www.mini-itx.com, de har også mange interessante
sager. Men som navnet antyder er det primært mini-ITX platformen den side
handler om.

Flemming

Fra : Peter Holm

Dato : 14-08-03 06:59

Flemming Joensson wrote:
> [...]
> Celeron 1800 MHz, Sokkel478 505,00
> Kingston DDR2100, 256 MB 399,00
> Seagate Barracuda 7200.7 80GB, 7200/2048 639,00

Det var præcis den konfiguration jeg havde i tankerne.

Peter

Fra : Morten Winkler Jørge~

Dato : 14-08-03 07:35

> PS. Der skal IKKE spilles på maskinen. Den er til internet, teskt og
> billedbehandling.

Billedbehandling?!? Så ville jeg nok sætte 512 Mb RAM i hvis den skal danse
med Photoshop.

I øvrigt ser det meget, meget interessant ud det der soltek qbictrur. Men
hvordan med blæsere støj? Hvordan er det med det?

Hvordan er det med antal kølere? Aktive eller passive?
Hvad med PSU'en?
Hvad med ...
Kan strømforsyningen klare et CD-R og en DVD også?

Morten

Fra : Mads TJ

Dato : 14-08-03 07:54

<snip>
> [...]
<snip>
> Hvad synes I om sådan en maskine?
>
> PS. Der skal IKKE spilles på maskinen. Den er til internet, teskt og
<snip>

I følge denne sammenligning af en Shuttle og en Soltek
http://www.tomshardware.com/howto/20030318/index.html, er det tydeligt at
Soltek'en larmer som et ondt år!!! (De har sågar målt det med den
danskproducerede lydstyrkemåler fra Brüel og Kjær men det er jo en anden
sag)
Det er værd at tage med i sine beregninger, når den jo skal stå på bordet
lige ved siden af én....

Og det har netop været medvirkende til, at jeg af denne grund har købt en
Shuttle, selvom den kun har plads til ét cd-drev...

Så er jeg forresten enig i, at der nok hellere skal 512 Mb ram i, for at den
sparker røv ifm billedbehandling

MVH
MadsTJ

Fra : Flemming Joensson

Dato : 14-08-03 21:12

"Mads TJ" <Sparkerosion@matze.com> wrote in

> Og det har netop været medvirkende til, at jeg af denne grund har købt en
> Shuttle, selvom den kun har plads til ét cd-drev...

Hvilken SHuttle har du købt og er du tilfreds med købet?

Jeg påtænker selv at anskaffe en lille Celeron maskine, men den skal være
meget lydsvag og samtidig lille bitte. Har også overvejet en Mini-ITX
maskine med Via Epia CPU med passiv køling.

Flemming

Fra : MadsTJ

Dato : 15-08-03 11:51

> Hvilken SHuttle har du købt og er du tilfreds med købet?

Jeg har købt en Shuttle SH61G2 (el. SB61G2) og er ganske godt tilfreds med
købet... Den larmer ikke særligt meget, da den har den specielle cpu-køling,
som jeg ikke lige kan forklare... den skal ses

MVH
MadsTJ