Andet multimedie
bentjuul 3670
Fadet billede i PSP7
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 19-08-03 21:11

Jeg har for længe siden set billedet på nedenstående link i en
avis. Kan man lave noget lignende i PSP7 og i så fald, hvilket
filter anvendes hvorledes?

Meget kort så går det ud på at holde en del af billedet skarpt,
mens alt andet fader mere og mere ud, jo længere væk det kommer
fra den skarpe del.

http://home24.inet.tele.dk/flexsun/FlexsunFadeBillede.htm

mvh

Lars Thomsen Nielsen

This emails is made by 100% recycled electrons

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 19-08-03 21:39

"Lars Thomsen Nielsen" <larsERASE_THIS@flexcom.dk> skrev i
dk.edb.grafik:

>Jeg har for længe siden set billedet på nedenstående link i en
>avis. Kan man lave noget lignende i PSP7 og i så fald, hvilket
>filter anvendes hvorledes?

Filter > Sløring > Radial Sløring
Sløringsmetode: Zoom

I 'gamle' dage lavede man den effekt ved at zoome med objektivet under
optagelsen, der så af gode grunde skete med en lang lukkertid. Det
krævede megen øvelse at gøre det godt, men når det lykkedes, så så det
rigtigt godt ud.

I dag kan man 'bare' lave effekten i Photoshop og så er det ligesom om
den har mistet 'glansen'.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Flemming Nath

Dato : 20-08-03 00:04

On Tue, 19 Aug 2003 22:38:36 +0200, Jens Tønnesen
<usenet@pressefoto.invalid> wrote:

>I dag kan man 'bare' lave effekten i Photoshop og så er det ligesom om
>den har mistet 'glansen'.

Nu blev der jo spurgt om, hvordan man gør i PSP7(Paint Shop Pro 7).
Det vil jeg i grunden også gerne vide. Er der nogen der kan forklare
det?

Vh, Flemming Nath

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 20-08-03 11:09

nospamto@fpn.dk (Flemming Nath) skrev i dk.edb.grafik:

>Nu blev der jo spurgt om, hvordan man gør i PSP7(Paint Shop Pro 7).

Undskyld, det overså jeg i farten.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-08-03 00:26

> [...]
>
> Meget kort så går det ud på at holde en del af billedet skarpt,
> mens alt andet fader mere og mere ud, jo længere væk det kommer

Der er ikke tale om fade, dvs. at billedet mister intensitet. Der er tale om
blur, dvs. at det bliver uskarpt og vel mere præcist om 'motion blur'.

Jeg har desværre ikke version 7, kun 5 og 8 - og klokken er mange, så det
bliver senere på året, hvis ikke min forklaring i mellemtiden har bragt dig
på sporet af en løsning.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 20-08-03 14:19

In news:3f42843b$0$48915$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk ,
Lars Thomsen Nielsen <larsERASE_THIS@flexcom.dk> typed:

> Meget kort så går det ud på at holde en del af billedet skarpt,
> mens alt andet fader mere og mere ud, jo længere væk det kommer
> fra den skarpe del.

Jeg _mener_ en gang at have set noget om det er:
http://jasc.com/digitalphoto.asp
men er dog ikke sikker !

--
/ Bjarke