Andet multimedie
Skema i PSP7
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 19-08-03 14:13

Kan man lave et skema på en nem måde i PSP7. Jeg skal nemlig
have lavet et skema med 5x7 = 35 felter og det er bøvlet at
sammensætte 35 rektangler (ikke mindst at få hjørnerne til
at passe sammen). Findes der et nemmere metode?

PS. Jeg er IKKE superbruger i PSP7.

mvh

Lars

Fra : emj

Dato : 19-08-03 15:02

On Tue, 19 Aug 2003 15:13:07 +0200, "Lars Thomsen Nielsen"
<lars@flexcom.dk> wrote:

>Kan man lave et skema på en nem måde i PSP7.

Har du et regneark, så er det genialt til at lave skemaer i.
Hilsen emj

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 19-08-03 19:35

| Har du et regneark, så er det genialt til at lave skemaer i.

Jo, jeg har da hørt om regneark, faktisk bruger jeg nærmest ikke
andet end Excel. Nææh, jeg spørger om man kan lave skemaer i
PSP7, ganske som skrevet i subject.

Lars

Fra : emj

Dato : 19-08-03 22:06

On Tue, 19 Aug 2003 20:35:15 +0200, "Lars Thomsen Nielsen"
<larsERASE_THIS@flexcom.dk> wrote:

>Nææh, jeg spørger om man kan lave skemaer i
>PSP7, ganske som skrevet i subject.

Ja, det kan man da godt, men det er besværligt, hvilket du jo har
fundet ud af.
PSP er ikke et tegneprogram.

OK, så lav det i Excel alligevel
klip det ud og sæt det ind i PSP "as new image"

Hilsen emj

Fra : Nils F.

Dato : 23-08-03 06:40

Den bedste udgave får du ved at
1. markere de celler i Excel, der skal bruges i din tabel i PSP.
2. Holde Shift nede og så vælge Rediger, Kopier billede (Microsoft gjorde i
nælderne, da de ikke lod den kommando komme med i den almindelige
Rediger-menu...)
3. Vælge 'Som vist på skærmen' og 'Billede' .
4. Gå til PSP og indsætte tabellen via højreklik som nyt bilede, selection
eller layer.

God fornøjelse.

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 26-08-03 10:44

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@flexcom.dk> skrev i en
meddelelse

| Kan man lave et skema på en nem måde i PSP7.

Nææh, det har I nok ret i. Som I nævner det det nemmeste at
lave det i Word eller Excel, og indsætte det i PSP. Det får
man dog ikke vektorgrafik af, men det er måske heller ikke
så afgørende alligevel. Man kan jo i Word/Excel bestemme
stregtykkelsen af rammen og så kan man jo lave "sjov" med
den i PSP med fyld-værtøjet. Jeg har leget lige rigeligt på
viste link, men det er jo bare et eksempel.

http://home24.inet.tele.dk/flexsun/FlexsunSkemaPSP.htm

Jeg er dog også kommet nogenlunde igennem med at lave et
skema på vektorform. Jeg laver først skemaet i Word med en
halvtyk streg. Det indsættes i PSP7 og herfra gemmes det som
JPG. Med gratis-programmet "R2V Raster" (downloades fra
http://www.algolab.com/r2v.htm) kan JPG-filen indlæses og
konveteres til vektorgrafik og gemmes i EMF-format. Dette
kan indlæses i PSP7 og den ønskede vektorgrafik haves. Lidt
kringlet, men det kan lade sig gøre.

Jeg vil dog stadig, som I alle også foreslår, anbefale
metoder med direkte cut&paste fra Word/Excel direkte til
PSP7 som ren grafik.

mvh

Lars Thomsen Nielsen