Andet multimedie
bentjuul 3670
Mac EPS fra Illustrator - åbnes på PC?
Fra : KNL DtP

Dato : 18-08-03 13:43

Hejsa.

Jeg har lige lavet en EPS-fil i Illustrator 8 på Mac og vil gerne have åbnet
den på PC, meeen både Illustrator 10 og PhotoShop 5.5 brokker sig og siger,
at det ikke er et ukendt format og derfor ikke kan åbnes.

Nu er skaden ikke stører, end at jeg i morgen bare gemmer filen på Mac'en
igen - men hvad skal jeg gøre, for at kunne åbne den på PC? Vi har både
Illustrator 8 og 10. Skal det være AI eller EPS?

Andre fif vdr. Mac <--> PC filudvekslning hører jeg da også gerne om : )

På forhånd tak.

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Thomas Madsen

Dato : 18-08-03 13:54

KNL DtP skrev:

> Andre fif vdr. Mac <--> PC filudvekslning hører jeg da også gerne
> om : )

Jeg har sjældent oplevet problemer med at åbne filer lavet på en Mac
her på PC'en. Man bør blot sørge for at MAC'en giver filen det rette
efternavn. Så vidt jeg er orienteret så kan de nyeste udgaver af MAC
OS stilles til automagisk at give filerne et efternavn når man
gemmer, så de bliver "Windows-kompatible".

Madsen.

Fra : MacVilly

Dato : 18-08-03 15:07

In article <bhqhl4$ps7$1@sunsite.dk>, KNL DtP <knl_dtp@hotmail.com>
wrote:

> [...]
> Illustrator 8 og 10. Skal det være AI eller EPS?
>
> Andre fif vdr. Mac <--> PC filudvekslning hører jeg da også gerne om : )
I arkiver dialogen er der en rullemenu under format - sæt den til 8 bit
tif - så virker det - husk også .eps som endelse på filnavnet.

Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : KNL DtP

Dato : 20-08-03 12:07

"MacVilly" <spammigher@ogder.dk> skrev i en meddelelse

> I arkiver dialogen er der en rullemenu under format - sæt den til 8 bit
> tif - så virker det - husk også .eps som endelse på filnavnet.

Prøvede det lige i dag - og det virker perfekt. Takker!

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk