Andet multimedie
bentjuul 3670
Farveproblem I Photoshop
Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 17-08-03 22:30

Hej NG,

Jeg har i en længere periode arbejdet med Paint Shop Pro uden problemer.

Nu har jeg så endelig fået muligheden for at arbejde med Adobe Photoshop,
men til min store skuffelse virker det ikke rigtigt.

Alle mine billeder er vist i lyserødt. PSP fremviser billederne helt uden
problemer og det gør Windows XP også. Loader jeg dem i PS bliver de vist
helt forkert.

Ved installation meddelte PS godt nok, at farverne var kalibreret forkert,
hvad det så betyder . PS anbefalder, at jeg kalibrere på ny, men hvordan
gør jeg det?

Bruger et MSI GeForce 3 Ti200 graffikort.

Det er KUN i PS, at jeg oplever dette problem.

Link:
http://tyranno.dk/images_etc/Farveproblem.jpg

/Glenn
(Remove "REMOVETHIS" in the end of my e-mail to reply.)

Fra : Thomas Madsen

Dato : 17-08-03 22:34

Glenn Rasmussen skrev:

> Alle mine billeder er vist i lyserødt. PSP fremviser billederne
> helt uden problemer og det gør Windows XP også.

Den nuværende farveprofil som beskriver din skærm er defekt. Prøv at
lave en ny vha. Adobe Gamma. Hvis du ikke ved hvordan så kig evt. i
manualen eller i hjælpefilen inde i Photoshop (F1). Adobe Gamma kan
du finde inde i kontrolpanelet i WinXP.

Madsen.

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 17-08-03 23:13

Hej Thomas,

> Den nuværende farveprofil som beskriver din skærm er defekt. Prøv at
> lave en ny vha. Adobe Gamma.

Jeg vil bare sige mange tak! Det var lige det, som skulle til .

Fra : Thomas Madsen

Dato : 17-08-03 23:49

Glenn Rasmussen skrev:

> Jeg vil bare sige mange tak!