Andet multimedie
bentjuul 3670
Farveændring i Photoshop
Fra : DiMa

Dato : 16-08-03 15:52

Hej

Jeg er blevet henvist til denne gruppe med mit problem, håber I kan løse
det.

Når jeg åbner et billede i Photoshop 7 bliver alle farverne mørkere. Det er
KUN
i Photoshop jeg oplever problemet. Hvis jeg åbner samme billede i et andet
program er der ingen problemer, og de "rigtige" farver vises.

Er der nogen der ved hvor i Photoshop jeg ændrer dette? Således at de farver
der er vises i photoshop også er de faktiske farver på det endelige billede.

/Ditte

Fra : Thomas Madsen

Dato : 16-08-03 16:50

DiMa skrev:

> [...]
> mørkere. Det er KUN i Photoshop jeg oplever problemet. Hvis jeg
> åbner samme billede i et andet program er der ingen problemer, og

Det er nok nærmest Photoshop der viser dig de mest korrekte farver,
(hvis da ellers din skærm er fornuftigt kalibreret og profileret
forstås). Photoshop er farvestyret, hvilket dine andre programmer
sikkert ikke er.

> Er der nogen der ved hvor i Photoshop jeg ændrer dette?

Inden du åbner et dokument i Photoshop så prøv at gå op i Vis >
Korrekturopsætning > Skærm-RGB og vælg den. Åben så et billede og
tryk Ctrl + Y (hvilket svarer til menuen Vis > Korrekturfarver).
Så burde Photoshop vise et billede på samme måde som dine andre
ikke-farvestyrede programmer gør.

Madsen.