Søges: Opskrift på Appelsinkage
Fra : Ultimatos

Dato : 21-08-03 22:16

Jeg havde engang opskriften på en appelsinkage. Kagen (sandkagetype) skulle,
når den kom ud af ovnen, overhældes med en sirup, der var sammenkogt af
bl.a. sukker og appelsinsaft og som gjorde, at kagen blev svampet og rigtig
lækker.
Jeg vil være ganske taknemlig, hvis nogen her i NG kan oplyse mig om hvor,
denne opskrift kan findes.

M.v.h.

Fra : Nette

Dato : 21-08-03 23:56

"Ultimatos" skrev i en meddelelse
> [...]
> lækker.
> Jeg vil være ganske taknemlig, hvis nogen her i NG kan oplyse mig om hvor,

Er det mon den der gamle AMO appelsinkageopskrift, som min mor altid yndede
at lave til samtlige børnefødselsdage, men som vi unger flygtede fra? Der er
også revet appelsinskal ovenpå???

Der var en eller anden her i gruppen for nogle måneder siden, som faktisk lå
inde med opskriften...Hvis ikke, vil jeg godt lige høre hende den gamle i
weekenden.

Nette

Fra : gch123

Dato : 22-08-03 05:16

"Ultimatos" skrev d. 21-08-03 22:16 dette indlæg :
> [...]
rigtig
> lækker.
> Jeg vil være ganske taknemlig, hvis nogen her i NG kan oplyse mig om

På denne side er en kage som ovenstående
http://mp.sol.dk/madogvin/samlingen/o0350030.html

Mvh
GCH

http://www.kandu.dk/

Fra : gch123

Dato : 22-08-03 14:59

> [...]
rigtig
> lækker.
> Jeg vil være ganske taknemlig, hvis nogen her i NG kan oplyse mig om

På denne side er en sådan opskrift

Fra : Miver og Mulle's mor~

Dato : 24-08-03 17:37

<klip >
> På denne side er en sådan opskrift
> http://mp.sol.dk/madogvin/samlingen/o0350030.html
> Mvh
> GCH
</klip>

Har lige bagt kagen, den smager helt vildt godt!!!!!
Specielt lækkert at man drysser rasp i formen, det giver en smule "knas"

Venlig hilsen Miver og Mulle's mor

http://hei.homepage.dk

Fra : finn

Dato : 27-08-03 18:30

Og her kommer den originale opskrift fra "Amo bagværk"

Signes appelsinkage

250 g Amo (hvedemel)
250 g sukker
250 g smør
3 æg
2 appelsiner
1 citron

og for egen regning: 2 tsk bagepulver
kagen røres sammen som en sandkage
hældes i en springform, bages ca. 50 min v 175 grader
efter afkøling tages de revne (usprøjtede) frugtskaller og varmes sammen med
en kop sukker og saften fra do.
dette hældes over kagen